HTA-1000B w niesamowitej recenzji z Francji!
02 kwietnia 2021
Świetna recenzja i 5 gwiazdek dla wzmacniacza hybrydowego TAGA Harmony HTA-1000B we francuskim magazynie “ON MAG” (03-2021).
…potężny i dobrze zbalansowany hybrydowy wzmacniacz hi-fi, który wywołuje uśmiech
Bardzo czysta konstrukcja z dużymi komponentami
Jak wspomnieliśmy na wstępie, jakość wykonania tego wzmacniacza TAGA Harmony HTA-1000B jest niesamowita, biorąc pod uwagę jego cenę. Aluminiowy front o grubości 8 mm jest perfekcyjnie obrobiony. Rama wykonana z giętych blach o dobrej grubości jest doskonale sztywna. Wnętrze jest pięknie schludne i dobrze wyposażone. Kable, których jest niewiele, są starannie wyrównane, poza wyjątkami. Jest miejsce na wszystkie komponenty, ale bez zbędnej próżni, co czasami znajdujemy w niektórych sprzętach audio, które twierdzą, że są high-endowe…
Z tyłu, izolowany w lewej komorze, toroidalny transformator zasilający jest prawdopodobnie największym, jaki spotkaliśmy we wzmacniaczach hi-fi w tej cenie (13 cm średnicy i 8 cm wysokości).
Trochę blasku, trochę okrągłości… wzmacniacz hi-fi pełen muzycznej życzliwości
Dzięki stałej mocy TAGA Harmony HTA-1000B jest w stanie zasilić prawie każdy typ kolumny głośnikowej. Na przykład doskonale pokazał się z naszymi Kelinac Kel 714 Mg, które są dużymi kolumnami wyposażonymi w 4 głośniki.
Słuchając go, HTA-1000B nie jest urządzeniem, które będzie szukało absolutnej przejrzystości, zaostrzonej dynamiki, basu do pękania ścian. Ale za swoją cenę oferuje muzyczną restytucję, która trzyma się bardzo dobrze i czyste wykonanie na doskonałym poziomie. I co nie jest to zbyt typowe, gra bardzo jednorodnym dźwiękiem z dobrym rozmachem. Ma też trochę charakteru. Jego krzywa reakcji jest lekko fizjologiczna, sygnowana basem z ładnymi krzywiznami i wijącą się górą, czasem dość wyraźną, bez popadania w nadmiar agresywności.
Dzięki temu TAGA Harmony HTA-1000B brzmi naturalnie i wyważone. Wydaje się, że w ogóle nie forsuje, nie stara się być zbyt demonstracyjny ani nie daje sztucznych efektów. Jego cechy charakteru wywierają drobne dotknięcia, nie naruszając spójności przekazu dźwiękowego.
Jego stereofoniczna scena dźwiękowa jest obrazem reszty: dobrze ustawiona, niezbyt wyśrodkowana na sobie, ale nie przesadzająca ani w szerokości, ani w głębi. Dlatego słuchanie tego wzmacniacza hi-fi od TAGA Harmony jest przyjemnością. To jest uspokajające. Z nim nie zadajemy sobie pytań metafizycznych. Brzmi prosto i oczywiste, dodając tu i ówdzie trochę kolorów, nadając barwom światła i ciepła.
Podsumowanie
TAGA Harmony HTA-1000B to hybrydowy wzmacniacz hi-fi 2 x 105 W na 8 omów (lampowy i tranzystorowy), który daje dużo za swoją cenę. Jest mocny, zdolny do zasilania bardzo szerokiej gamy głośników. Jego konstrukcja jest nadzwyczaj poważna. Ma swoje miejsce w high-endzie. Brzmi zrównoważenie, jasno i ciepło.
Dla muzyki!
22 lutego 2021
TAGA Harmony TAV-506F SE zostały przetestowane i nagrodzone przez magazyn "hificlass"!
TAV-506F SE sprawdzą się zarówno w systemach kina domowego, jak i stereofonicznych…
Dzięki wysokiej skuteczności TAV-506F SE, nawet najtańsze wzmacniacze czy amplitunery kina domowego nie będą narażone na zbyt wielki wysiłek, więc ryzyko nadmiernego obciążenia stopni końcowych jest minimalne.
W muzyce rockowej dosyć dobrze poradziły sobie z odtworzeniem zarówno mniejszych, jak i większych skoków dynamicznych. Kilka płyt Joe Satrianiego zabrzmiało z typowym rockowym wykopem – ostre riffy gitarowe, nawet przy wysokich poziomach głośności, zostały odtworzone czysto i bez nadmiernych zniekształceń. Na uwagę zasługuje też nisko schodzący bas, który nie razi zbyt mocno wyeksponowanymi średnimi i wyższymi partiami, co jest przecież typową słabością większości najtańszych kolumn. Wielu producentów stara się w ten sposób maskować słabość kolumn w odtworzeniu najniższych partii basu, ale w przypadku TAV-506F SE, ta tendencja nie występuje. A to oznacza, że wykorzystano pełen potencjał niskotonowych głośników.
Czytelność i otwartość średnicy dobrze słychać, gdy sięgniemy po muzykę akustyczną czy jazzową z dobrze zrealizowanym wokalem. TAV-506F SE w żaden sposób nie ograniczały wokalu Patricii Barber, odtwarzając go tak, jakby rzeczywiście był on najważniejszy w wypełnionej bogatym instrumentarium scenie dźwiękowej. Na albumie "Modern Cool" można też cieszyć się obszernym basem. Wprawdzie nieco podbitym, trochę przerysowanym, ale taki był zamysł realizatora tej płyty. Dlatego ten materiał muzyczny obnaża wszelkie niedostatki kolumn w kwestii kontroli niskich tonów. Testowane kolumny TAGA Harmony wypadły podczas tej próby bardzo dobrze zważywszy na ich cenę.
TAV-506F SE nie miały problemów z odtworzeniem wibracji kontrabasu i jego masywnego dźwięku, ale jednocześnie nie zdarzyło się im wpadać w niekontrolowane wibracje czy odtwarzać bas w sposób mocno przerysowany. Kultura i dojrzałość grania jest w ich przypadku na poziomie jakiego trudno spodziewać się po kolumnach w tak niskiej cenie.
Jeśli chodzi o budowę stereofonii to trzeba podkreślić, że jest to jedna z najlepszych cech brzmienia tych niedrogich kolumn. Obraz stereo cechuje się wyraźnym rozgraniczeniem wielkości instrumentów znajdujących się na poszczególnych planach. Mogę śmiało stwierdzić, że trójdrożny układ głośnikowy użyty w TAV-506F SE jest w stanie rzetelnie odczytać scenę niczym dobre, dwudrożne monitory…
Zachęcamy do przeczytania całej recenzji!
Legendarna elektronika powraca!
07 lutego 2021
Anthem powraca z nową generacją swoich bestsellerowych produktów, aby sprostać potrzebom nowoczesnego podejścia do rozrywki! Mnogość rozwiązań sprawia, że każdy znajdzie najodpowiedniejsze urządzenie dla siebie, a charakterystyczny design ułatwi skomponowanie zestawu idealnego.
Co nowego w seriach AVM/MRX?
Całkowicie nowy wygląd! Teraz wszystkie najnowsze serie Anthem (zaczynając od STR) posiadają ujednolicony design, aby Twój zestaw nie tylko dobrze brzmiał, ale również dopełniał design całego pomieszczenia!
Sieciowy dedykowany interfejs Anthem ułatwiający konfigurację. Dostępne ze smartfona, tabletu lub laptopa, ale też za pośrednictwem ulubionej przeglądarki internetowej.
Aż do czterech niezależnych wyjść (w wybranych modelach) ARC Genesis pozwala na indywidualną korektę wielu subwooferów pod kątem odpowiedzi częstotliwościowej i wyrównania czasowego.
Ulepszony kanał zwrotny audio umożliwia przesyłanie dźwięku o wysokiej rozdzielczości z telewizora do Anthem AVM / MRX za pomocą jednego kabla.
Najnowsze wersje oprogramowania oraz wspierających platform.
...i dużo, DUŻO więcej!
Jak to jest zrobione?
11 stycznia 2021
Kultowy program "Jak to jest zrobione?" wziął na tapet temat głośników elektrostatycznych, a kto mógłby opowiedzieć o tym lepiej jak nie MartinLogan?
Zachęcamy do obejrzenia krótkiego filmu na YouTube i przypominamy, że w zakładce Marki > MartinLogan na naszej stronie można przeczytać o historii marki oraz o tym jak powstały pierwsze głośniki elektrostatyczne MartinLogan!
Ludzie często zakładają, że MartinLogan został założony przez kilku mężczyzn o imieniu Martin i Logan, co jest trochę prawdą: Gayle Martin Sanders i Ron Logan Sutherland. MartinLogan „po prostu brzmiał lepiej niż SandersSutherland” - wyjaśnia Sanders... (najwyraźniej nigdy nie rozważali GayleRona)...
Niesamowite tempo
05 stycznia 2021
[...] XLO Reference R3-2 świetnie się sprawdzają w układzie DAC - wzmacniacz zintegrowany. Przewody, jak napisałem, są neutralne w ogólnym charakterze. Ale oferują także prawdziwie wypełniony, nasycony i bogaty przekaz, który jest bardzo wiarygodny w odbiorze. Zaś tytułowe kable zainstalowane pomiędzy DAC-iem a wzmacniaczem zapewniają dużą prędkość transmisji, prawie tak, jakby istniało bezpośrednie połączenie między źródłem, wzmacniaczem i głośnikami (bez kabli pomiędzy nimi!). Jedno jest pewne: cokolwiek wprowadzić na początku, dokładnie to samo, bez żadnych podbarwień, wyda na końcu XLO - i uczyni to z niesamowitym rytmem i tempem. Po prostu poda prawdziwą muzykę!
O tym jak ważne jest dobre okablowanie w systeme audio pisaliśmy już nie raz. Ale jak wybrać najodpowiedniejszy przewód? Mamy nadzieję, że ten test ułatwi decyzję! Zachęcamy do lektury!
Potężna hybryda
31 marca 2021
Xindak XA6950(II) to kawał ciężkiego wzmacniacza. Wynika to z zastosowanych komponentów oraz jego budowy. [...] Naprawdę fajny show! Dźwięk jest spójny, w szczególności widzielibyśmy go z systemami, których właściciele narzekają na brak dynamiki ze względu na tak zwany jaskrawy charakter brzmienia reszty toru audio. Wzmacniacz ten bowiem po rozgrzaniu zaczyna wprowadzać nas w świat analogu. Im dalej, tym ciekawiej. To jak z walkami sumo, Jedni oglądają z ciekawości, drudzy, bo im się podoba, ale każdy je lubi, bo są ciekawe.
Wzmacniacz hybrydowy Xindak jest zatem idealny, aby dodać dodatkowego "kopa" do reszty systemu. Polecamy!
Czarujące!
15 lutego 2021
Najważniejszą cechą monitorów Paradigm Persona B jest przejrzystość. Mają bardzo mało własnego charakteru.Są przejrzyste jak szkło, niczego nie zamazują, nie ukrywają. Wszystko pokażą jak na dłoni, każdy najdrobniejszy szczególik. W nagraniach big bandowych usłyszymy idealnie, jak pracuję instrumenty sekcji dętej a na nagraniach L`Arpeggiaty każdy najmniejszy dźwięk i niemuzyczny artefakt: skrzypnięcie krzesła, chrząknięcie kogoś z widowni czy pogłos z sali, w której dokonano nagrania. Ważne jednak, że przy swojej szczegółowości są naprawdę wyrafinowane.
Wyczynowe monitory, czyli Paradigm Persona B w ocenie serwisu wstereo.pl
Nie dziwi nas maksymalna ocena, bo to wyjątkowe kolumny podstawkowe - w końcu to seria Persona! Awangardowe materiały i najbardziej zaawansowane technologie audio... i do tego Crafted in Canada!
Wyjątkowo udany produkt
29 stycznia 2021
"hificlass" przyznaje nagrodę NAJLEPSZY ZAKUP i 5 gwiazdek dla kolumn TAGA Harmony Platinum F-100 v.3!
TAGA Harmony F-100 v.3 łączą w sobie zalety precyzyjnego monitorowego grania z otwartością i swobodą brzmienia trójdrożnych zestawów głośnikowych.
Kolumny Platinum F-100 v.3 to wyjątkowo udany produkt… Dźwięk łączący w sobie cechy typowe dla niewielkich kolumn podstawkowych, jak i większych, bardziej rozbudowanych konstrukcji wolnostojących. Nie każdemu producentowi to się udaje, tym większe uznanie należy się TAGA Harmony.
W brzmieniu Platinum F-100 v.3 niezależnie od gatunku muzycznego czuć energię, dynamikę i witalność. Nie ma znaczenia czy napędza je wzmacniacz lampowy np. Leben CS-300F o mocy zaledwie 15-watów na kanał, czy mocna hybryda, jak TAGA Harmony HTA-1000B, oferującą aż 144W przy 4-omowym obciążeniu. Zarówno z jednym, jak i z drugim wzmacniaczem te kolumny zagrały tak, jakby zależało im, aby z każdego dźwięku wydobyć możliwie największy potencjał dynamiczny.
W muzyce Jana Garbarka odwzorowanie słabszych i mocniejszych transjentów nie stanowiło dla Platinum F-100 v.3 większego wyzwania. Brzmienie nieustannie pulsowało energią i cechowało się wyraźnie zarysowaną granicą między dźwiękami reprodukowanymi w skali mikro, jak i makro. Świetna spójność fazowa między głośnikami, o czym wcześniej pisałem, przekłada się bezpośrednio na odwzorowanie sceny dźwiękowej.
TAGA Harmony brzmią bezpośrednio z ponadprzeciętnie czytelnym pierwszym planem. Również głębia sceny jest zachwycająca, zwłaszcza w muzyce klasycznej i jazzowej. Dźwięk jest pełny, nasycony, a instrumenty są odwzorowane niemal w swoich naturalnych rozmiarach. Dynamika, przestrzenność brzmienia oraz porządek na scenie to niewątpliwie atuty tych kolumn. Szczególnie dobrze było to słychać w muzyce Mike'a Oldfielda, zwłaszcza na albumach "Amarok" i "The Songs Of Distant Earth", a więc rewelacyjnie zrealizowanych płytach.
Platinum F-100 v.3 polubią się ze wzmacniaczami lampowymi, gdyż są kolumnami podatnymi na ich cechy brzmieniowe, czego dowodzi konfiguracja z Lebenem CS-300F. Brzmienie w zakresie średnich tonów cechowało się wyjątkowo klarownym przekazem wokali, ale też mocno nasyconą i plastyczną barwą. Leben wniósł do dźwięku nieco ciepła i blasku, zwłaszcza na przełomie średnich i wysokich tonów. Z kolei górne rejestry cechowały się rzetelnie odwzorowaną dynamiką, co jest typowe dla głośników wysokotonowych wyposażonych w tytanową czy aluminiową kopułkę. Muszę jednak zaznaczyć, że Platinum F-100 v.3 nie przekraczają pewnej granicy, związanej z nadmiernie agresywnym przekazem wysokich tonów, na co niewątpliwie wpływ ma dopracowana konstrukcja zawieszenia kopułki i sposób w jaki zestrojono głośnik wysokotonowy.
W paśmie wysokich tonów te kolumny należą do jednych z najbardziej transparentnych z jakimi (na tym poziomie cenowym) miałem do czynienia. A zatem należy wystrzegać się wzmacniaczy cechujących się jasnym brzmieniem, eksponującym nadmiernie górne rejestry. Preferowane są konstrukcje oferujące plastyczny i zrównoważony przekaz, bo tylko wtedy będziemy mogli cieszyć się wysokiej jakości brzmieniem, jakie są w stanie zaoferować nam te trójdrożne kolumny podłogowe.
W związku z tym, że Platinum F-100 v.3 dysponują dwoma głośnikami niskotonowymi, wspomaganymi przez ulokowany z przodu tunel bas-refleks, miłośnicy basu z pewnością nie będą narzekać na jego brak. Zakres niskich tonów jest odtwarzany z należytą siłą i dynamiką.
Ponadto jest na tyle zróżnicowany, że nawet w skomplikowanych partiach instrumentalnych jest w stanie wydobyć pełen potencjał instrumentów operujących w paśmie niskich tonów. Zasięg 30Hz jest imponujący i w zupełności wystarczający, żeby odtworzyć brzmienie kontrabasu w utworach Patricii Barber czy niezwykle złożoną i bogatą linię basową w utworach Larsa Danielssona z płyty "Libera Me".
Platinum F-100 v.3 oferują swobodne granie w rejonie basu. Wolne są od nadmiernych podbarwień, wynikających z nieprawidłowo dobranego strojenia tunelu rezonansowego czy błędów popełnionych przy adaptacji wewnętrznego wytłumienia. W tych kolumnach każdy detal konstrukcyjny został podporządkowany celowi związanemu z uzyskaniem możliwie najlepszego brzmienia i mogę stwierdzić, że to się udało osiągnąć.
Jeszcze lepsze brzmienie
07 stycznia 2021
"hificlass" wyróżnia kolumny podstawkowe TAGA Harmony Platinum B-40 v.3 nagrodą NAJLEPSZY ZAKUP i 5 gwiazdkami!
Największą zaletą testowanych monitorów jest muzykalność, bo bez względu na odtwarzany rodzaj muzyki, te kolumny są zdolne tchnąć w każdy dźwięk dodatkową porcję alikwotów, robiąc to w taki bezpretensjonalny sposób…
Mimo aluminiowej membrany głośnika nisko-średniotonowego, brzmienie jest nawet subtelnie ocieplone, a przynajmniej można tak powiedzieć w sytuacji, gdy B-40 V.3 połączymy ze wzmacniaczem lampowym, lub hybrydowym.
Pokusiłem się na mocno egzotyczne (pod względem klasy i ceny sprzętu) zestawienie tych monitorów ze wzmacniaczem lampowym Leben CS-300F i uzyskałem bardzo dobre rezultaty brzmieniowe. Bardzo dobrze B-40 V.3 zgrały się też z hybrydową konstrukcją marki TAGA Harmony, a więc świeżutkim HTA-1000B, który dopiero co zasilił katalog tego producenta. W tym zestawieniu monitory znacznie zyskały na reprodukcji dynamiki, zwłaszcza w skali makro. Podczas odsłuchu wybitnie zrealizowanego pod względem dynamiki albumu "Amarok" Mike'a Oldfielda, miałem doprawdy sporo frajdy! Muzyka tętniła życiem, a nagłe skoki głośności, zostały zaakcentowane tak mocno, jakbym miał do czynienia ze znacznie większymi kolumnami.
B-40 V.3 mogą pochwalić się bardzo dobrą spójnością fazową. Obydwa głośniki chętnie ze sobą współpracują, a punkt w którym są filtrowane przez zwrotnicę, jest w zasadzie niesłyszalny, nawet dla osób dysponujących bardzo dobrym słuchem. Szczególnie newralgiczny moment przejścia dźwięku z głośnika nisko-średniotonowego na wysokotonowy odbywa się płynnie i bez niekorzystnych przesunięć fazowych, co przede wszystkim ma wpływ na reprodukcję stereofonii.
Dwukanałowy obraz jest budowany z właściwą lokalizacją źródeł pozornych oraz prawidłowymi rozmiarami zarówno szerokości jak i głębi sceny dźwiękowej. Dodatkowo scena jest nasycona i "pełną powietrza". Natomiast rzeczą na którą warto zwrócić uwagę, jest zaskakująco nisko schodzący bas. W tym przypadku śmiało można pokusić się o stwierdzenie, że model B-40 V.3 należy do najniższej schodzących w zakresie niskich tonów wśród kolumn tego typu. Pod tym względem TAGA Harmony może bez kompleksów rywalizować nawet z droższymi monitorami innych producentów. Ponadto bas jest energiczny, tak jak zakres średnich i wysokich tonów, ale też konturowy i dobrze kontrolowany. Najważniejsze jest jednak to, że nawet jeśli ustawimy B-40 V.3 w pomieszczeniu o powierzchni około 20-metrów kwadratowych, to bas w dalszym ciągu będzie cechował się masą i zasięgiem wystarczającym do efektownego odtworzenia muzyki tanecznej czy nawet jazzu.
Monitory TAGA Harmony B-40 V.3 cechują się wyjątkowo korzystnym stosunkiem jakości dźwięku do ceny. Niemal we wszystkich aspektach dźwięku znacznie przewyższają wcześniejsze wersje. Są to jedne z najlepiej grających kolumn pochodzących z budżetowego zakresu cenowego, jakie znam. Ich brzmienie jest witalne, otwarte i zaskakuje wielką swobodą w operowaniu dynamiką. Eksplodują energią i rytmem, zachwycą miłośników otwartej i nieskrępowanej prezentacji muzyki. W ich przypadku mamy do czynienia z zaskakująco nisko schodzącym basem.
Te dwudrożne monitory polubią się z większością wzmacniaczy, w tym z lampowymi nawet o stosunkowo niewielkiej mocy.
Cóż dodać? Nic! Tylko słuchać!
Powitajmy nowe!
31 grudnia 2020
TAGA Harmony na sam koniec roku wypuszcza nowości!
Pierwsze modele nowej generacji serii Audio-Video nie są ewolucją swoich poprzedników – to całkowicie nowe podejście do projektowania i dźwięku tej linii.
Audio-Video od lat jest liderem w swojej grupie cenowej, pod względem świetnej stylistyki i brzmienia oferowanych w przystępnych cenach.
Styl, materiały oraz jakość dźwięku nowej generacji Audio-Video jeszcze bardziej umacnia jej pozycję jako lidera w swoim segmencie i daleko poza nim.
Poznaj pierwsze modele nowej generacji:
TAV-607F
Duże, podłogowe kolumny głośnikowe, które oferują głęboki, doskonale kontrolowany i zdefiniowany bas, jedwabistą i bogatą średnicę oraz żywe, szczegółowe i krystalicznie czyste tony wysokie, a także bardzo otwartą i „napowietrzoną” scenę dźwiękową.
TAV-C
Kolumna centralna, która stanowi idealny wybór do odtwarzania ścieżek dźwiękowych filmów i muzyki wielokanałowej z realistyczną dynamiką i czystością dźwięku.
TAV-S
Zgrabne i eleganckie kolumny podstawkowe i surround, dzięki szczegółowym i bogatym wysokim tonom, w połączeniu z otwartą i naturalną średnicą oraz dobrą podstawą basową to idealny wybór do odtwarzania muzyki stereo oraz ścieżek dźwiękowych filmów i muzyki wielokanałowej.
TSF-002
Jeśli masz problemy z transparentnością dźwięku i jego słabą rozdzielczością, a także gdy Twoje kolumny mają niewyraźny i słabo zdefiniowany bas, na ratunek przychodzi nasz zestaw nóżek TSF-002!
HTA-1000B w niesamowitej recenzji z Francji!
02 kwietnia 2021
Świetna recenzja i 5 gwiazdek dla wzmacniacza hybrydowego TAGA Harmony HTA-1000B we francuskim magazynie “ON MAG” (03-2021).
…potężny i dobrze zbalansowany hybrydowy wzmacniacz hi-fi, który wywołuje uśmiech
Bardzo czysta konstrukcja z dużymi komponentami
Jak wspomnieliśmy na wstępie, jakość wykonania tego wzmacniacza TAGA Harmony HTA-1000B jest niesamowita, biorąc pod uwagę jego cenę. Aluminiowy front o grubości 8 mm jest perfekcyjnie obrobiony. Rama wykonana z giętych blach o dobrej grubości jest doskonale sztywna. Wnętrze jest pięknie schludne i dobrze wyposażone. Kable, których jest niewiele, są starannie wyrównane, poza wyjątkami. Jest miejsce na wszystkie komponenty, ale bez zbędnej próżni, co czasami znajdujemy w niektórych sprzętach audio, które twierdzą, że są high-endowe…
Z tyłu, izolowany w lewej komorze, toroidalny transformator zasilający jest prawdopodobnie największym, jaki spotkaliśmy we wzmacniaczach hi-fi w tej cenie (13 cm średnicy i 8 cm wysokości).
Trochę blasku, trochę okrągłości… wzmacniacz hi-fi pełen muzycznej życzliwości
Dzięki stałej mocy TAGA Harmony HTA-1000B jest w stanie zasilić prawie każdy typ kolumny głośnikowej. Na przykład doskonale pokazał się z naszymi Kelinac Kel 714 Mg, które są dużymi kolumnami wyposażonymi w 4 głośniki.
Słuchając go, HTA-1000B nie jest urządzeniem, które będzie szukało absolutnej przejrzystości, zaostrzonej dynamiki, basu do pękania ścian. Ale za swoją cenę oferuje muzyczną restytucję, która trzyma się bardzo dobrze i czyste wykonanie na doskonałym poziomie. I co nie jest to zbyt typowe, gra bardzo jednorodnym dźwiękiem z dobrym rozmachem. Ma też trochę charakteru. Jego krzywa reakcji jest lekko fizjologiczna, sygnowana basem z ładnymi krzywiznami i wijącą się górą, czasem dość wyraźną, bez popadania w nadmiar agresywności.
Dzięki temu TAGA Harmony HTA-1000B brzmi naturalnie i wyważone. Wydaje się, że w ogóle nie forsuje, nie stara się być zbyt demonstracyjny ani nie daje sztucznych efektów. Jego cechy charakteru wywierają drobne dotknięcia, nie naruszając spójności przekazu dźwiękowego.
Jego stereofoniczna scena dźwiękowa jest obrazem reszty: dobrze ustawiona, niezbyt wyśrodkowana na sobie, ale nie przesadzająca ani w szerokości, ani w głębi. Dlatego słuchanie tego wzmacniacza hi-fi od TAGA Harmony jest przyjemnością. To jest uspokajające. Z nim nie zadajemy sobie pytań metafizycznych. Brzmi prosto i oczywiste, dodając tu i ówdzie trochę kolorów, nadając barwom światła i ciepła.
Podsumowanie
TAGA Harmony HTA-1000B to hybrydowy wzmacniacz hi-fi 2 x 105 W na 8 omów (lampowy i tranzystorowy), który daje dużo za swoją cenę. Jest mocny, zdolny do zasilania bardzo szerokiej gamy głośników. Jego konstrukcja jest nadzwyczaj poważna. Ma swoje miejsce w high-endzie. Brzmi zrównoważenie, jasno i ciepło.
Potężna hybryda
31 marca 2021
Xindak XA6950(II) to kawał ciężkiego wzmacniacza. Wynika to z zastosowanych komponentów oraz jego budowy. [...] Naprawdę fajny show! Dźwięk jest spójny, w szczególności widzielibyśmy go z systemami, których właściciele narzekają na brak dynamiki ze względu na tak zwany jaskrawy charakter brzmienia reszty toru audio. Wzmacniacz ten bowiem po rozgrzaniu zaczyna wprowadzać nas w świat analogu. Im dalej, tym ciekawiej. To jak z walkami sumo, Jedni oglądają z ciekawości, drudzy, bo im się podoba, ale każdy je lubi, bo są ciekawe.
Wzmacniacz hybrydowy Xindak jest zatem idealny, aby dodać dodatkowego "kopa" do reszty systemu. Polecamy!
Dla muzyki!
22 lutego 2021
TAGA Harmony TAV-506F SE zostały przetestowane i nagrodzone przez magazyn "hificlass"!
TAV-506F SE sprawdzą się zarówno w systemach kina domowego, jak i stereofonicznych…
Dzięki wysokiej skuteczności TAV-506F SE, nawet najtańsze wzmacniacze czy amplitunery kina domowego nie będą narażone na zbyt wielki wysiłek, więc ryzyko nadmiernego obciążenia stopni końcowych jest minimalne.
W muzyce rockowej dosyć dobrze poradziły sobie z odtworzeniem zarówno mniejszych, jak i większych skoków dynamicznych. Kilka płyt Joe Satrianiego zabrzmiało z typowym rockowym wykopem – ostre riffy gitarowe, nawet przy wysokich poziomach głośności, zostały odtworzone czysto i bez nadmiernych zniekształceń. Na uwagę zasługuje też nisko schodzący bas, który nie razi zbyt mocno wyeksponowanymi średnimi i wyższymi partiami, co jest przecież typową słabością większości najtańszych kolumn. Wielu producentów stara się w ten sposób maskować słabość kolumn w odtworzeniu najniższych partii basu, ale w przypadku TAV-506F SE, ta tendencja nie występuje. A to oznacza, że wykorzystano pełen potencjał niskotonowych głośników.
Czytelność i otwartość średnicy dobrze słychać, gdy sięgniemy po muzykę akustyczną czy jazzową z dobrze zrealizowanym wokalem. TAV-506F SE w żaden sposób nie ograniczały wokalu Patricii Barber, odtwarzając go tak, jakby rzeczywiście był on najważniejszy w wypełnionej bogatym instrumentarium scenie dźwiękowej. Na albumie "Modern Cool" można też cieszyć się obszernym basem. Wprawdzie nieco podbitym, trochę przerysowanym, ale taki był zamysł realizatora tej płyty. Dlatego ten materiał muzyczny obnaża wszelkie niedostatki kolumn w kwestii kontroli niskich tonów. Testowane kolumny TAGA Harmony wypadły podczas tej próby bardzo dobrze zważywszy na ich cenę.
TAV-506F SE nie miały problemów z odtworzeniem wibracji kontrabasu i jego masywnego dźwięku, ale jednocześnie nie zdarzyło się im wpadać w niekontrolowane wibracje czy odtwarzać bas w sposób mocno przerysowany. Kultura i dojrzałość grania jest w ich przypadku na poziomie jakiego trudno spodziewać się po kolumnach w tak niskiej cenie.
Jeśli chodzi o budowę stereofonii to trzeba podkreślić, że jest to jedna z najlepszych cech brzmienia tych niedrogich kolumn. Obraz stereo cechuje się wyraźnym rozgraniczeniem wielkości instrumentów znajdujących się na poszczególnych planach. Mogę śmiało stwierdzić, że trójdrożny układ głośnikowy użyty w TAV-506F SE jest w stanie rzetelnie odczytać scenę niczym dobre, dwudrożne monitory…
Zachęcamy do przeczytania całej recenzji!
Czarujące!
15 lutego 2021
Najważniejszą cechą monitorów Paradigm Persona B jest przejrzystość. Mają bardzo mało własnego charakteru.Są przejrzyste jak szkło, niczego nie zamazują, nie ukrywają. Wszystko pokażą jak na dłoni, każdy najdrobniejszy szczególik. W nagraniach big bandowych usłyszymy idealnie, jak pracuję instrumenty sekcji dętej a na nagraniach L`Arpeggiaty każdy najmniejszy dźwięk i niemuzyczny artefakt: skrzypnięcie krzesła, chrząknięcie kogoś z widowni czy pogłos z sali, w której dokonano nagrania. Ważne jednak, że przy swojej szczegółowości są naprawdę wyrafinowane.
Wyczynowe monitory, czyli Paradigm Persona B w ocenie serwisu wstereo.pl
Nie dziwi nas maksymalna ocena, bo to wyjątkowe kolumny podstawkowe - w końcu to seria Persona! Awangardowe materiały i najbardziej zaawansowane technologie audio... i do tego Crafted in Canada!
Legendarna elektronika powraca!
07 lutego 2021
Anthem powraca z nową generacją swoich bestsellerowych produktów, aby sprostać potrzebom nowoczesnego podejścia do rozrywki! Mnogość rozwiązań sprawia, że każdy znajdzie najodpowiedniejsze urządzenie dla siebie, a charakterystyczny design ułatwi skomponowanie zestawu idealnego.
Co nowego w seriach AVM/MRX?
Całkowicie nowy wygląd! Teraz wszystkie najnowsze serie Anthem (zaczynając od STR) posiadają ujednolicony design, aby Twój zestaw nie tylko dobrze brzmiał, ale również dopełniał design całego pomieszczenia!
Sieciowy dedykowany interfejs Anthem ułatwiający konfigurację. Dostępne ze smartfona, tabletu lub laptopa, ale też za pośrednictwem ulubionej przeglądarki internetowej.
Aż do czterech niezależnych wyjść (w wybranych modelach) ARC Genesis pozwala na indywidualną korektę wielu subwooferów pod kątem odpowiedzi częstotliwościowej i wyrównania czasowego.
Ulepszony kanał zwrotny audio umożliwia przesyłanie dźwięku o wysokiej rozdzielczości z telewizora do Anthem AVM / MRX za pomocą jednego kabla.
Najnowsze wersje oprogramowania oraz wspierających platform.
...i dużo, DUŻO więcej!
Wyjątkowo udany produkt
29 stycznia 2021
"hificlass" przyznaje nagrodę NAJLEPSZY ZAKUP i 5 gwiazdek dla kolumn TAGA Harmony Platinum F-100 v.3!
TAGA Harmony F-100 v.3 łączą w sobie zalety precyzyjnego monitorowego grania z otwartością i swobodą brzmienia trójdrożnych zestawów głośnikowych.
Kolumny Platinum F-100 v.3 to wyjątkowo udany produkt… Dźwięk łączący w sobie cechy typowe dla niewielkich kolumn podstawkowych, jak i większych, bardziej rozbudowanych konstrukcji wolnostojących. Nie każdemu producentowi to się udaje, tym większe uznanie należy się TAGA Harmony.
W brzmieniu Platinum F-100 v.3 niezależnie od gatunku muzycznego czuć energię, dynamikę i witalność. Nie ma znaczenia czy napędza je wzmacniacz lampowy np. Leben CS-300F o mocy zaledwie 15-watów na kanał, czy mocna hybryda, jak TAGA Harmony HTA-1000B, oferującą aż 144W przy 4-omowym obciążeniu. Zarówno z jednym, jak i z drugim wzmacniaczem te kolumny zagrały tak, jakby zależało im, aby z każdego dźwięku wydobyć możliwie największy potencjał dynamiczny.
W muzyce Jana Garbarka odwzorowanie słabszych i mocniejszych transjentów nie stanowiło dla Platinum F-100 v.3 większego wyzwania. Brzmienie nieustannie pulsowało energią i cechowało się wyraźnie zarysowaną granicą między dźwiękami reprodukowanymi w skali mikro, jak i makro. Świetna spójność fazowa między głośnikami, o czym wcześniej pisałem, przekłada się bezpośrednio na odwzorowanie sceny dźwiękowej.
TAGA Harmony brzmią bezpośrednio z ponadprzeciętnie czytelnym pierwszym planem. Również głębia sceny jest zachwycająca, zwłaszcza w muzyce klasycznej i jazzowej. Dźwięk jest pełny, nasycony, a instrumenty są odwzorowane niemal w swoich naturalnych rozmiarach. Dynamika, przestrzenność brzmienia oraz porządek na scenie to niewątpliwie atuty tych kolumn. Szczególnie dobrze było to słychać w muzyce Mike'a Oldfielda, zwłaszcza na albumach "Amarok" i "The Songs Of Distant Earth", a więc rewelacyjnie zrealizowanych płytach.
Platinum F-100 v.3 polubią się ze wzmacniaczami lampowymi, gdyż są kolumnami podatnymi na ich cechy brzmieniowe, czego dowodzi konfiguracja z Lebenem CS-300F. Brzmienie w zakresie średnich tonów cechowało się wyjątkowo klarownym przekazem wokali, ale też mocno nasyconą i plastyczną barwą. Leben wniósł do dźwięku nieco ciepła i blasku, zwłaszcza na przełomie średnich i wysokich tonów. Z kolei górne rejestry cechowały się rzetelnie odwzorowaną dynamiką, co jest typowe dla głośników wysokotonowych wyposażonych w tytanową czy aluminiową kopułkę. Muszę jednak zaznaczyć, że Platinum F-100 v.3 nie przekraczają pewnej granicy, związanej z nadmiernie agresywnym przekazem wysokich tonów, na co niewątpliwie wpływ ma dopracowana konstrukcja zawieszenia kopułki i sposób w jaki zestrojono głośnik wysokotonowy.
W paśmie wysokich tonów te kolumny należą do jednych z najbardziej transparentnych z jakimi (na tym poziomie cenowym) miałem do czynienia. A zatem należy wystrzegać się wzmacniaczy cechujących się jasnym brzmieniem, eksponującym nadmiernie górne rejestry. Preferowane są konstrukcje oferujące plastyczny i zrównoważony przekaz, bo tylko wtedy będziemy mogli cieszyć się wysokiej jakości brzmieniem, jakie są w stanie zaoferować nam te trójdrożne kolumny podłogowe.
W związku z tym, że Platinum F-100 v.3 dysponują dwoma głośnikami niskotonowymi, wspomaganymi przez ulokowany z przodu tunel bas-refleks, miłośnicy basu z pewnością nie będą narzekać na jego brak. Zakres niskich tonów jest odtwarzany z należytą siłą i dynamiką.
Ponadto jest na tyle zróżnicowany, że nawet w skomplikowanych partiach instrumentalnych jest w stanie wydobyć pełen potencjał instrumentów operujących w paśmie niskich tonów. Zasięg 30Hz jest imponujący i w zupełności wystarczający, żeby odtworzyć brzmienie kontrabasu w utworach Patricii Barber czy niezwykle złożoną i bogatą linię basową w utworach Larsa Danielssona z płyty "Libera Me".
Platinum F-100 v.3 oferują swobodne granie w rejonie basu. Wolne są od nadmiernych podbarwień, wynikających z nieprawidłowo dobranego strojenia tunelu rezonansowego czy błędów popełnionych przy adaptacji wewnętrznego wytłumienia. W tych kolumnach każdy detal konstrukcyjny został podporządkowany celowi związanemu z uzyskaniem możliwie najlepszego brzmienia i mogę stwierdzić, że to się udało osiągnąć.
Jak to jest zrobione?
11 stycznia 2021
Kultowy program "Jak to jest zrobione?" wziął na tapet temat głośników elektrostatycznych, a kto mógłby opowiedzieć o tym lepiej jak nie MartinLogan?
Zachęcamy do obejrzenia krótkiego filmu na YouTube i przypominamy, że w zakładce Marki > MartinLogan na naszej stronie można przeczytać o historii marki oraz o tym jak powstały pierwsze głośniki elektrostatyczne MartinLogan!
Ludzie często zakładają, że MartinLogan został założony przez kilku mężczyzn o imieniu Martin i Logan, co jest trochę prawdą: Gayle Martin Sanders i Ron Logan Sutherland. MartinLogan „po prostu brzmiał lepiej niż SandersSutherland” - wyjaśnia Sanders... (najwyraźniej nigdy nie rozważali GayleRona)...
Jeszcze lepsze brzmienie
07 stycznia 2021
"hificlass" wyróżnia kolumny podstawkowe TAGA Harmony Platinum B-40 v.3 nagrodą NAJLEPSZY ZAKUP i 5 gwiazdkami!
Największą zaletą testowanych monitorów jest muzykalność, bo bez względu na odtwarzany rodzaj muzyki, te kolumny są zdolne tchnąć w każdy dźwięk dodatkową porcję alikwotów, robiąc to w taki bezpretensjonalny sposób…
Mimo aluminiowej membrany głośnika nisko-średniotonowego, brzmienie jest nawet subtelnie ocieplone, a przynajmniej można tak powiedzieć w sytuacji, gdy B-40 V.3 połączymy ze wzmacniaczem lampowym, lub hybrydowym.
Pokusiłem się na mocno egzotyczne (pod względem klasy i ceny sprzętu) zestawienie tych monitorów ze wzmacniaczem lampowym Leben CS-300F i uzyskałem bardzo dobre rezultaty brzmieniowe. Bardzo dobrze B-40 V.3 zgrały się też z hybrydową konstrukcją marki TAGA Harmony, a więc świeżutkim HTA-1000B, który dopiero co zasilił katalog tego producenta. W tym zestawieniu monitory znacznie zyskały na reprodukcji dynamiki, zwłaszcza w skali makro. Podczas odsłuchu wybitnie zrealizowanego pod względem dynamiki albumu "Amarok" Mike'a Oldfielda, miałem doprawdy sporo frajdy! Muzyka tętniła życiem, a nagłe skoki głośności, zostały zaakcentowane tak mocno, jakbym miał do czynienia ze znacznie większymi kolumnami.
B-40 V.3 mogą pochwalić się bardzo dobrą spójnością fazową. Obydwa głośniki chętnie ze sobą współpracują, a punkt w którym są filtrowane przez zwrotnicę, jest w zasadzie niesłyszalny, nawet dla osób dysponujących bardzo dobrym słuchem. Szczególnie newralgiczny moment przejścia dźwięku z głośnika nisko-średniotonowego na wysokotonowy odbywa się płynnie i bez niekorzystnych przesunięć fazowych, co przede wszystkim ma wpływ na reprodukcję stereofonii.
Dwukanałowy obraz jest budowany z właściwą lokalizacją źródeł pozornych oraz prawidłowymi rozmiarami zarówno szerokości jak i głębi sceny dźwiękowej. Dodatkowo scena jest nasycona i "pełną powietrza". Natomiast rzeczą na którą warto zwrócić uwagę, jest zaskakująco nisko schodzący bas. W tym przypadku śmiało można pokusić się o stwierdzenie, że model B-40 V.3 należy do najniższej schodzących w zakresie niskich tonów wśród kolumn tego typu. Pod tym względem TAGA Harmony może bez kompleksów rywalizować nawet z droższymi monitorami innych producentów. Ponadto bas jest energiczny, tak jak zakres średnich i wysokich tonów, ale też konturowy i dobrze kontrolowany. Najważniejsze jest jednak to, że nawet jeśli ustawimy B-40 V.3 w pomieszczeniu o powierzchni około 20-metrów kwadratowych, to bas w dalszym ciągu będzie cechował się masą i zasięgiem wystarczającym do efektownego odtworzenia muzyki tanecznej czy nawet jazzu.
Monitory TAGA Harmony B-40 V.3 cechują się wyjątkowo korzystnym stosunkiem jakości dźwięku do ceny. Niemal we wszystkich aspektach dźwięku znacznie przewyższają wcześniejsze wersje. Są to jedne z najlepiej grających kolumn pochodzących z budżetowego zakresu cenowego, jakie znam. Ich brzmienie jest witalne, otwarte i zaskakuje wielką swobodą w operowaniu dynamiką. Eksplodują energią i rytmem, zachwycą miłośników otwartej i nieskrępowanej prezentacji muzyki. W ich przypadku mamy do czynienia z zaskakująco nisko schodzącym basem.
Te dwudrożne monitory polubią się z większością wzmacniaczy, w tym z lampowymi nawet o stosunkowo niewielkiej mocy.
Cóż dodać? Nic! Tylko słuchać!
Niesamowite tempo
05 stycznia 2021
[...] XLO Reference R3-2 świetnie się sprawdzają w układzie DAC - wzmacniacz zintegrowany. Przewody, jak napisałem, są neutralne w ogólnym charakterze. Ale oferują także prawdziwie wypełniony, nasycony i bogaty przekaz, który jest bardzo wiarygodny w odbiorze. Zaś tytułowe kable zainstalowane pomiędzy DAC-iem a wzmacniaczem zapewniają dużą prędkość transmisji, prawie tak, jakby istniało bezpośrednie połączenie między źródłem, wzmacniaczem i głośnikami (bez kabli pomiędzy nimi!). Jedno jest pewne: cokolwiek wprowadzić na początku, dokładnie to samo, bez żadnych podbarwień, wyda na końcu XLO - i uczyni to z niesamowitym rytmem i tempem. Po prostu poda prawdziwą muzykę!
O tym jak ważne jest dobre okablowanie w systeme audio pisaliśmy już nie raz. Ale jak wybrać najodpowiedniejszy przewód? Mamy nadzieję, że ten test ułatwi decyzję! Zachęcamy do lektury!
Powitajmy nowe!
31 grudnia 2020
TAGA Harmony na sam koniec roku wypuszcza nowości!
Pierwsze modele nowej generacji serii Audio-Video nie są ewolucją swoich poprzedników – to całkowicie nowe podejście do projektowania i dźwięku tej linii.
Audio-Video od lat jest liderem w swojej grupie cenowej, pod względem świetnej stylistyki i brzmienia oferowanych w przystępnych cenach.
Styl, materiały oraz jakość dźwięku nowej generacji Audio-Video jeszcze bardziej umacnia jej pozycję jako lidera w swoim segmencie i daleko poza nim.
Poznaj pierwsze modele nowej generacji:
TAV-607F
Duże, podłogowe kolumny głośnikowe, które oferują głęboki, doskonale kontrolowany i zdefiniowany bas, jedwabistą i bogatą średnicę oraz żywe, szczegółowe i krystalicznie czyste tony wysokie, a także bardzo otwartą i „napowietrzoną” scenę dźwiękową.
TAV-C
Kolumna centralna, która stanowi idealny wybór do odtwarzania ścieżek dźwiękowych filmów i muzyki wielokanałowej z realistyczną dynamiką i czystością dźwięku.
TAV-S
Zgrabne i eleganckie kolumny podstawkowe i surround, dzięki szczegółowym i bogatym wysokim tonom, w połączeniu z otwartą i naturalną średnicą oraz dobrą podstawą basową to idealny wybór do odtwarzania muzyki stereo oraz ścieżek dźwiękowych filmów i muzyki wielokanałowej.
TSF-002
Jeśli masz problemy z transparentnością dźwięku i jego słabą rozdzielczością, a także gdy Twoje kolumny mają niewyraźny i słabo zdefiniowany bas, na ratunek przychodzi nasz zestaw nóżek TSF-002!