10 grudnia 2024
TSW-212 SE wyróżniony!
TSW-212 SE z wyróżnieniem NAJLEPSZY ZAKUP przez "hifi class"
"Masywny, rozłożysty, plastyczny i barwny bas o dużym zasięgu"
Jakość dźwięku
Operuje ciepłym, dość miękkim i barwnym basem. To właśnie barwa i plastyczność niskich tonów są w jego prezentacji najbardziej urzekające. Bas jest bardziej zrelaksowany niż bezpardonowo atakujący, ale TSW-212 SE nie cierpi na niedostatki dynamiki. Po prostu energia dźwięku rozchodzi się w szerokim spektrum w nieco łagodniejszym stylu. Wyraźnie zaznaczone wybrzmienia są motoryczne, jednak nie następuje ich gwałtowne ucinanie, jak to ma miejsce np. w przypadku subwooferów w zbliżonej cenie wyposażonych we wzmacniacze klasy D i obudowy zamknięte.
W muzyce odtwarzanej wielokanałowo TAGA Harmony w pełni angażuje się w reprodukcję pasma niskich tonów. Partie organowe z albumu „The Endless River” Pink Floyd z krążka Blu-ray zostały odegrane z rozmachem, jakiego można by się spodziewać po znacznie droższych subwooferach. Zakres niskich tonów ponownie dał o sobie znać rozłożystymi, miękkimi, a jednocześnie dobrze kontrolowanymi wybrzmieniami, co tylko potęgowało pewne cechy brzmienia organów czy innych instrumentów operujących w paśmie basu.
W filmie bas odtwarzany był w zbliżonej estetyce, ale też z wyraźniej „podkręconą” masą niskich tonów, co szczególnie dobrze było słychać podczas projekcji filmu „Pierwszy człowiek” i startu rakiety Saturn V z misją Apollo 11 – TSW-212 SE bardzo dobrze poradził sobie z odtworzeniem potężnego huku silników rakietowych, oferując przy tym przyzwoitą kontrolę dźwięku.
Podsumowanie
TSW-212 SE sprawdzi się tam, gdzie zależy nam na wyciągnięciu silnego i wyraźnego basu o dużej masie. To sprawnie działający subwoofer aktywny, oferujący plastyczny, miękki i rozłożysty bas, który swoją obecnością uatrakcyjni odbiór wielokanałowych ścieżek muzycznych oraz zbuduje solidną podstawę do efektów specjalnych w filmach akcji.
13 listopada 2024
Rekomendacja HFC dla Foundation F1
Foundation F1 należą do zestawów głośnikowych o brzmieniu efektownym, dynamicznym, które wręcz tryskają energią i z każdego rodzaju muzyki potrafią zrobić wielki show.
Dźwięk F1 niezależnie od konfiguracji zawsze będzie się charakteryzował żywym, pełnym energii przekazem oraz swobodą dynamiczną, jaką może zaoferować niewiele kolumn w tej cenie.
Dynamika w skali makro w wykonaniu Foundation jest imponująca, zwłaszcza gdy sięgniemy po muzykę wymagającą od kolumn pokazywania dużych różnic w poziomie głośności i szybkości narastania poszczególnych impulsów.
F1 dobitnie prezentują cechy brzmieniowe kolumn pochodzących z najnowszej serii Foundation. Ich dźwięk jest szybki, efektowny, pełen życia, przestrzenny, szczegółowy i swobodny. Jeśli szukacie niedrogich, a zarazem nietuzinkowych kolumn o angażującym dźwięku, to F1 mogą okazać się idealnym wyborem.
18 września 2024
Thunder SW-15D nagrodzony
„hificlass” – NAJLEPSZY ZAKUP dla subwoofera aktywnego Thunder SW-15D
Thunder SW-15D oferuje brzmienie nastawione bardziej na pokazywanie faktury dźwięku w paśmie niskotonowym, jego barwy i ogólnego charakteru niż nieustanne podkręcanie emocji poprzez efektowny, czasami wręcz wyolbrzymiony przekaz, z jakim często można się spotkać w przypadku budżetowych subwooferów. Swoboda, z jaką SW-15D operuje basem, to poziom, jaki zwykle prezentują znacznie droższe konstrukcje oferujące jeszcze wyższą moc. Bas nigdzie się nie spieszy, pozwalając słuchaczowi zanurzyć się w dość szerokim spektrum informacji. Jednocześnie podczas odsłuchu zróżnicowanego materiału muzycznego nie stwierdziłem, by SW-15D nie nadążał za rytmiką utworów czy zbyt ospale wygaszał wzbudzone wcześniej fale niskotonowe.
Szczególnie dobrze subwoofer marki TAGA Harmony odtwarzał bas w muzyce zapisanej w formatach wielokanałowych. W utworach z albumu „Violator” brytyjskiej grupy Depeche Mode SW-15D bardzo dobrze poradził sobie zarówno z ujęciem dość zróżnicowanej faktury zakresu niskich tonów, jak i przekazem dynamiki. Szczególnie dobrze słychać było wielką swobodę w operowaniu barwą – tam gdzie wymagał tego utwór, jak np. „Halo”, linia basowa była odpowiednio zagęszczona, a jednocześnie zróżnicowana.
Z kolei w takich utworach, jak „Personal Jesus” czy „World In My Eyes” zakres niskich tonów został odtworzony z naciskiem na pokazanie mięsistości, właściwego ciężaru i siły. Wybrzmiewał całkiem swobodnie, bez kompresji, ale też w odpowiednich momentach był sprawnie wygaszany.
Z kolei w filmach akcji, takich jak „Spectre” czy „Pierwszy człowiek”, SW-15D potrafił wytworzyć miękki i „masujący trzewia” bas z dynamiką o niemal kinowym zacięciu.
19 grudnia 2024
Nostalgic TH-12 testowane przez "wstereo.pl"
Podsumowanie recenzji w "wstereo.pl" (12-2024)
Wyglądają atrakcyjnie i są zbudowane według starych zasad, w sposób, który na pewno porwie miłośników vintage audio. Duże, solidne skrzynie, duży głośnik basowy, manipulatory na przedniej ściance – miłośnicy reto-sprzętu powinni być zachwyceni. Brzmieniowo kolumny zwracają uwagę dynamiką, werwą i swobodą prezentacji. Tonalnie są neutralne, trudno doszukiwać się w nich ocieplenia czy zmiękczenia, brzmią stosunkowo lekko, ale dobrze radzą sobie z oddaniem skali brzmienia. Rozdzielczość i dokładność prezentacji nie pozostawiają niedosytu, w tej grupie cenowej to dobre kolumny. Także plastyka brzmienia na dobrym poziomie. Pewien niedosyt może budzić prezentacja przestrzeni, ale nie można mieć wszystkiego. Plus za możliwość regulowania wysokich, a także średnich tonów.
23 września 2024
Nostalgic TH-12 REKOMENDOWANE!
„Stereo i kolorowo” rekomenduje nasze wintydżowe kolumny Nostalgic TH-12.
Taga Harmony Nostalgic TH-12 to głośniki podłogowe (ale posadowione na standach) zbudowane na wzór i podobieństwo konstrukcji z lat 70-tych XX wieku. Z poszanowaniem tradycji akustycznej, z wykorzystaniem dobrych wzorców i sprawdzonych rozwiązań technicznych, ale też w oparciu o współczesność, czyli aktualne wymogi audio hifi oraz nowoczesne materiały zastosowane do budowy. Te głośniki są estetycznie i precyzyjnie wykonane, ujmują wintydżową stylistyką, wyposażone w regulację tonów średnich i wysokich. Zapewniają dynamiczny, muzykalny i soczysty dźwięk o doskonałym zrównoważeniu i pogłębionej barwie. To brzmienie przestronne i strukturalne, choć nie przesadnie analityczne. Uniwersalne, wszechstronne, łatwe w odbiorze. Dodatkowym bonusem jest znakomity bas. W ogólnym rozrachunku - duża rekomendacja, zaś przy uwzględnieniu relatywnie niewysokiej ceny - bardzo duża rekomendacja! Polecam szczególnie do wzmacniaczy lampowych. Best-buy!
17 września 2024
stereonet (Australia) - Nostalgic TH-12 "solidny kciuk w górę dla tego projektu"
Australijski „stereonet” testuje nasze kolumny podłogowe NOSTALGIC TH-12.
ODSŁUCH
Te kolumny mają atrakcyjnie zrównoważony dźwięk, ale nadal są w stanie wygenerować prawdziwe emocje. Mają duży charakter, który pasuje do ich fizyczności i może brzmieć świetnie przy niskim poziomie głośności – a następnie bardzo głośno z minimalnymi oznakami stresu.
Lubię cicho słuchać kompozycji Chada Croucha jako muzyka w tle, gdy pracuję i piszę. Siedzę wyraźnie poza osią kolumn, z boku pokoju, w którym znajduje się moje biurko, i nawet tam mogę cieszyć się realizmem naturalnie nagranych odgłosów ptaków i instrumentów w utworze Część 17. Nawet gdy utwór nie ma zawartości basowej, Nostalgic TH-12 nadal brzmi gładko i jednolicie w wysokich i średnich tonach, i pokazuje płynne przejście między swoimi przetwornikami. W szczególności głosy i fortepian mają doskonałe poczucie płynności, równości i opanowania, co jest bardzo przyjemne i sprawia, że ??chcę słuchać dłużej.
Dzięki możliwości regulacji tonów wysokich i średnich TH-12 jest w stanie zapewnić dość równomierne pasmo częstotliwości – z pewnością taką, która powinna odpowiadać gustom większości ludzi. Słuchając The Rhythm Divine Yello z niesamowitym głosem Shirley Bassey, mogę usłyszeć satysfakcjonujące poczucie szczegółowości, szybkości i powietrza. Muzyka brzmi nastrojowo, z dobrze umieszczonymi wokalami wspierającymi i lśniącą pracą talerzy. To ciepłe i przyjazne brzmienie, bez żadnej szorstkości ani irytacji.
Rachets Hedegaarda to utwór z mocnym rytmicznym basem, i TAGA Harmony zapewnia energię wypełniającą pomieszczenie, a także uderzenie w klatkę piersiową z bębna basowego...
Scena dźwiękowa jest naprawdę bardzo dobra. Podobało mi się, jak kolumny praktycznie znikają z pomieszczenia przy wyższych poziomach głośności, pozwalając słuchaczowi skupić się na odtwarzanej muzyce. Pod tym względem jest bardziej przekonujący niż wiele innych zespołów głośnikowych, których słuchałem, nawet przy wielokrotnościach ceny wywoławczej TAGA Harmony. Na przykład inspirowany bluesem Evil Memory Crystal Shawanda ma szeroki zakres dźwięku, który wykracza daleko poza kolumny głośnikowe, a linia wokalna jest wyraźnie wysunięta przed instrumenty. Te kolumny przekonująco odtwarzają nagraną akustykę, pomagając w pełni przekazać realizm wykonania.
WERDYKT
Taga Harmony Nostalgic TH-12 to ciekawie wyglądające kolumny o prawdziwych możliwościach brzmieniowych i uroku, zwłaszcza w przypadku dobrze nagranego materiału muzycznego. Czy podoba Ci się styl, to kwestia osobista, ale nie da się zaprzeczyć, że para tych kolumn szybko stanie się centralnym punktem Twojego pokoju odsłuchowego. Ogólnie rzecz biorąc, daję solidny kciuk w górę dla tego projektu, który oferuje bardzo dobry stosunek jakości do ceny — szczególnie, gdy weźmiesz pod uwagę dołączone podstawki. Spróbuj przesłuchać, jeśli będziesz mieć okazję.
19 grudnia 2024
Nostalgic TH-12 testowane przez "wstereo.pl"
Podsumowanie recenzji w "wstereo.pl" (12-2024)
Wyglądają atrakcyjnie i są zbudowane według starych zasad, w sposób, który na pewno porwie miłośników vintage audio. Duże, solidne skrzynie, duży głośnik basowy, manipulatory na przedniej ściance – miłośnicy reto-sprzętu powinni być zachwyceni. Brzmieniowo kolumny zwracają uwagę dynamiką, werwą i swobodą prezentacji. Tonalnie są neutralne, trudno doszukiwać się w nich ocieplenia czy zmiękczenia, brzmią stosunkowo lekko, ale dobrze radzą sobie z oddaniem skali brzmienia. Rozdzielczość i dokładność prezentacji nie pozostawiają niedosytu, w tej grupie cenowej to dobre kolumny. Także plastyka brzmienia na dobrym poziomie. Pewien niedosyt może budzić prezentacja przestrzeni, ale nie można mieć wszystkiego. Plus za możliwość regulowania wysokich, a także średnich tonów.
10 grudnia 2024
TSW-212 SE wyróżniony!
TSW-212 SE z wyróżnieniem NAJLEPSZY ZAKUP przez "hifi class"
"Masywny, rozłożysty, plastyczny i barwny bas o dużym zasięgu"
Jakość dźwięku
Operuje ciepłym, dość miękkim i barwnym basem. To właśnie barwa i plastyczność niskich tonów są w jego prezentacji najbardziej urzekające. Bas jest bardziej zrelaksowany niż bezpardonowo atakujący, ale TSW-212 SE nie cierpi na niedostatki dynamiki. Po prostu energia dźwięku rozchodzi się w szerokim spektrum w nieco łagodniejszym stylu. Wyraźnie zaznaczone wybrzmienia są motoryczne, jednak nie następuje ich gwałtowne ucinanie, jak to ma miejsce np. w przypadku subwooferów w zbliżonej cenie wyposażonych we wzmacniacze klasy D i obudowy zamknięte.
W muzyce odtwarzanej wielokanałowo TAGA Harmony w pełni angażuje się w reprodukcję pasma niskich tonów. Partie organowe z albumu „The Endless River” Pink Floyd z krążka Blu-ray zostały odegrane z rozmachem, jakiego można by się spodziewać po znacznie droższych subwooferach. Zakres niskich tonów ponownie dał o sobie znać rozłożystymi, miękkimi, a jednocześnie dobrze kontrolowanymi wybrzmieniami, co tylko potęgowało pewne cechy brzmienia organów czy innych instrumentów operujących w paśmie basu.
W filmie bas odtwarzany był w zbliżonej estetyce, ale też z wyraźniej „podkręconą” masą niskich tonów, co szczególnie dobrze było słychać podczas projekcji filmu „Pierwszy człowiek” i startu rakiety Saturn V z misją Apollo 11 – TSW-212 SE bardzo dobrze poradził sobie z odtworzeniem potężnego huku silników rakietowych, oferując przy tym przyzwoitą kontrolę dźwięku.
Podsumowanie
TSW-212 SE sprawdzi się tam, gdzie zależy nam na wyciągnięciu silnego i wyraźnego basu o dużej masie. To sprawnie działający subwoofer aktywny, oferujący plastyczny, miękki i rozłożysty bas, który swoją obecnością uatrakcyjni odbiór wielokanałowych ścieżek muzycznych oraz zbuduje solidną podstawę do efektów specjalnych w filmach akcji.
13 listopada 2024
Rekomendacja HFC dla Foundation F1
Foundation F1 należą do zestawów głośnikowych o brzmieniu efektownym, dynamicznym, które wręcz tryskają energią i z każdego rodzaju muzyki potrafią zrobić wielki show.
Dźwięk F1 niezależnie od konfiguracji zawsze będzie się charakteryzował żywym, pełnym energii przekazem oraz swobodą dynamiczną, jaką może zaoferować niewiele kolumn w tej cenie.
Dynamika w skali makro w wykonaniu Foundation jest imponująca, zwłaszcza gdy sięgniemy po muzykę wymagającą od kolumn pokazywania dużych różnic w poziomie głośności i szybkości narastania poszczególnych impulsów.
F1 dobitnie prezentują cechy brzmieniowe kolumn pochodzących z najnowszej serii Foundation. Ich dźwięk jest szybki, efektowny, pełen życia, przestrzenny, szczegółowy i swobodny. Jeśli szukacie niedrogich, a zarazem nietuzinkowych kolumn o angażującym dźwięku, to F1 mogą okazać się idealnym wyborem.
23 września 2024
Nostalgic TH-12 REKOMENDOWANE!
„Stereo i kolorowo” rekomenduje nasze wintydżowe kolumny Nostalgic TH-12.
Taga Harmony Nostalgic TH-12 to głośniki podłogowe (ale posadowione na standach) zbudowane na wzór i podobieństwo konstrukcji z lat 70-tych XX wieku. Z poszanowaniem tradycji akustycznej, z wykorzystaniem dobrych wzorców i sprawdzonych rozwiązań technicznych, ale też w oparciu o współczesność, czyli aktualne wymogi audio hifi oraz nowoczesne materiały zastosowane do budowy. Te głośniki są estetycznie i precyzyjnie wykonane, ujmują wintydżową stylistyką, wyposażone w regulację tonów średnich i wysokich. Zapewniają dynamiczny, muzykalny i soczysty dźwięk o doskonałym zrównoważeniu i pogłębionej barwie. To brzmienie przestronne i strukturalne, choć nie przesadnie analityczne. Uniwersalne, wszechstronne, łatwe w odbiorze. Dodatkowym bonusem jest znakomity bas. W ogólnym rozrachunku - duża rekomendacja, zaś przy uwzględnieniu relatywnie niewysokiej ceny - bardzo duża rekomendacja! Polecam szczególnie do wzmacniaczy lampowych. Best-buy!
18 września 2024
Thunder SW-15D nagrodzony
„hificlass” – NAJLEPSZY ZAKUP dla subwoofera aktywnego Thunder SW-15D
Thunder SW-15D oferuje brzmienie nastawione bardziej na pokazywanie faktury dźwięku w paśmie niskotonowym, jego barwy i ogólnego charakteru niż nieustanne podkręcanie emocji poprzez efektowny, czasami wręcz wyolbrzymiony przekaz, z jakim często można się spotkać w przypadku budżetowych subwooferów. Swoboda, z jaką SW-15D operuje basem, to poziom, jaki zwykle prezentują znacznie droższe konstrukcje oferujące jeszcze wyższą moc. Bas nigdzie się nie spieszy, pozwalając słuchaczowi zanurzyć się w dość szerokim spektrum informacji. Jednocześnie podczas odsłuchu zróżnicowanego materiału muzycznego nie stwierdziłem, by SW-15D nie nadążał za rytmiką utworów czy zbyt ospale wygaszał wzbudzone wcześniej fale niskotonowe.
Szczególnie dobrze subwoofer marki TAGA Harmony odtwarzał bas w muzyce zapisanej w formatach wielokanałowych. W utworach z albumu „Violator” brytyjskiej grupy Depeche Mode SW-15D bardzo dobrze poradził sobie zarówno z ujęciem dość zróżnicowanej faktury zakresu niskich tonów, jak i przekazem dynamiki. Szczególnie dobrze słychać było wielką swobodę w operowaniu barwą – tam gdzie wymagał tego utwór, jak np. „Halo”, linia basowa była odpowiednio zagęszczona, a jednocześnie zróżnicowana.
Z kolei w takich utworach, jak „Personal Jesus” czy „World In My Eyes” zakres niskich tonów został odtworzony z naciskiem na pokazanie mięsistości, właściwego ciężaru i siły. Wybrzmiewał całkiem swobodnie, bez kompresji, ale też w odpowiednich momentach był sprawnie wygaszany.
Z kolei w filmach akcji, takich jak „Spectre” czy „Pierwszy człowiek”, SW-15D potrafił wytworzyć miękki i „masujący trzewia” bas z dynamiką o niemal kinowym zacięciu.
17 września 2024
stereonet (Australia) - Nostalgic TH-12 "solidny kciuk w górę dla tego projektu"
Australijski „stereonet” testuje nasze kolumny podłogowe NOSTALGIC TH-12.
ODSŁUCH
Te kolumny mają atrakcyjnie zrównoważony dźwięk, ale nadal są w stanie wygenerować prawdziwe emocje. Mają duży charakter, który pasuje do ich fizyczności i może brzmieć świetnie przy niskim poziomie głośności – a następnie bardzo głośno z minimalnymi oznakami stresu.
Lubię cicho słuchać kompozycji Chada Croucha jako muzyka w tle, gdy pracuję i piszę. Siedzę wyraźnie poza osią kolumn, z boku pokoju, w którym znajduje się moje biurko, i nawet tam mogę cieszyć się realizmem naturalnie nagranych odgłosów ptaków i instrumentów w utworze Część 17. Nawet gdy utwór nie ma zawartości basowej, Nostalgic TH-12 nadal brzmi gładko i jednolicie w wysokich i średnich tonach, i pokazuje płynne przejście między swoimi przetwornikami. W szczególności głosy i fortepian mają doskonałe poczucie płynności, równości i opanowania, co jest bardzo przyjemne i sprawia, że ??chcę słuchać dłużej.
Dzięki możliwości regulacji tonów wysokich i średnich TH-12 jest w stanie zapewnić dość równomierne pasmo częstotliwości – z pewnością taką, która powinna odpowiadać gustom większości ludzi. Słuchając The Rhythm Divine Yello z niesamowitym głosem Shirley Bassey, mogę usłyszeć satysfakcjonujące poczucie szczegółowości, szybkości i powietrza. Muzyka brzmi nastrojowo, z dobrze umieszczonymi wokalami wspierającymi i lśniącą pracą talerzy. To ciepłe i przyjazne brzmienie, bez żadnej szorstkości ani irytacji.
Rachets Hedegaarda to utwór z mocnym rytmicznym basem, i TAGA Harmony zapewnia energię wypełniającą pomieszczenie, a także uderzenie w klatkę piersiową z bębna basowego...
Scena dźwiękowa jest naprawdę bardzo dobra. Podobało mi się, jak kolumny praktycznie znikają z pomieszczenia przy wyższych poziomach głośności, pozwalając słuchaczowi skupić się na odtwarzanej muzyce. Pod tym względem jest bardziej przekonujący niż wiele innych zespołów głośnikowych, których słuchałem, nawet przy wielokrotnościach ceny wywoławczej TAGA Harmony. Na przykład inspirowany bluesem Evil Memory Crystal Shawanda ma szeroki zakres dźwięku, który wykracza daleko poza kolumny głośnikowe, a linia wokalna jest wyraźnie wysunięta przed instrumenty. Te kolumny przekonująco odtwarzają nagraną akustykę, pomagając w pełni przekazać realizm wykonania.
WERDYKT
Taga Harmony Nostalgic TH-12 to ciekawie wyglądające kolumny o prawdziwych możliwościach brzmieniowych i uroku, zwłaszcza w przypadku dobrze nagranego materiału muzycznego. Czy podoba Ci się styl, to kwestia osobista, ale nie da się zaprzeczyć, że para tych kolumn szybko stanie się centralnym punktem Twojego pokoju odsłuchowego. Ogólnie rzecz biorąc, daję solidny kciuk w górę dla tego projektu, który oferuje bardzo dobry stosunek jakości do ceny — szczególnie, gdy weźmiesz pod uwagę dołączone podstawki. Spróbuj przesłuchać, jeśli będziesz mieć okazję.