19 kwietnia 2024
Diamond B-60 v.3 - Przestrzeń, skoczność, szybkość
"wstereo.pl" testuje Diamond B-60 v.3 (04-2024)
Zacznijmy od przestrzeni, bo to numer popisowy tych kolumn i naprawdę robi wrażenie. Monitory brzmią swobodnie, scena rozciąga się świetnie we wszystkich kierunkach… Tutaj miejsca między dźwiękami jest bardzo dużo, powietrze oddziela je od siebie i daje wrażenie hektarów przestrzeni. To rzuca się w uszy od razu i nie pozostawia słuchacza obojętnym.
Wróćmy do sceny TAGA Harmony Diamond B-60 v.3. Jest szeroka i naprawdę głęboka, zaczyna się nieco za głośnikami, co tylko potęguje wrażenie głębi. Poszczególne dźwięki poustawiane są dość precyzyjnie i dokładnie, bardzo stabilnie…
Tu warto zaznaczyć, że kolumny świetnie pokazują różnice przestrzenne w nagraniach i formatach. Porównałem sobie na przykład płytę Patricii Barber “Nigthclub”. Z Tidala brzmiała bardziej płasko, z plików DSD muzyka nabrała powietrza, warstw i głębi. Ale na tym nie koniec. Prawdziwe cuda się działy na nagraniach zrealizowanych z różnymi trikami. Nie, nie będzie tu o bardzo przeciętnej muzycznie płycie pewnego byłego basisty i wokalisty bardzo słynnego zespołu. Ale polecam włączyć sobie np. album Alexis Cole “A Kiss In The Dark” nagrany techniką Binaural+ w nowojorskim Hirsch Center. To robi kolosalne wrażenie, jakbyśmy naprawę siedzieli w sali prób lub na koncercie. Echa, pogłosy, szum, obraz sali… Myślę, że spora w tym zasługa odsłuchiwanych kolumn…
Wspomniałem o tonalności, więc się jej przyjrzyjmy. Także ona jest ustawiona bardzo neutralnie, płasko, bez podkreślania czegokolwiek… wszystko jest z tego powodu też bardzo spójne i koherentne. Wszystko pasuje do siebie i dobrze się ze sobą łączy…
Góra jest srebrnej barwy, bardzo rozdzielcza i dokładna. Składa się na to przede wszystkim dość wyraziście zaznaczony atak na dźwięk i nieprzesadnie rozciągnięte wybrzmienie. Słyszymy oczywiście wygaszanie i znikanie nuty, ale priorytetem jest jej początek. Ta kontrola nad dźwiękiem ma pewno pomaga w świetnym rozseparowaniu poszczególnych dźwięków, bardzo konkretnym oddzieleniu ich od siebie.
Tony średnie mają dość podobny charakter do góry, co sprzyja spójności i jednorodności brzmienia tych monitorów. Mamy więc precyzję i dokładność, bardzo wyraźną separację i ostre, mocne krawędzi poszczególnych dźwięków. Nie znajdziemy tam zaokrągleń, zmiękczeń ani zamazania konturów. A więc to brzmienie dla tych, którzy lubią analityczność, poszukiwanie drobiazgów muzycznych. Mniej jest w tym graniu wylewności, ciepła, emfazy, długich dźwiękowych ogonów…
Bas w nowych TAGACH jest zwinny, szybki, zawadiacki można by rzec. W niskich dźwiękach bardziej chodzi o ich rytmiczność, atak, kontur niż o maksymalne wypełnienie ich tkanką. Dlatego kolumny uwijają się w rytm basowych popisów, niczego nie spowalniając, dając za to muzyce dużo werwy i takiej radosnej rześkości.
Podsumowanie
W tej grupie głośników nie mają powodu do wstydu. I na koniec najważniejsze: cena. Moim zdaniem cena jest – jeśli nie sensacyjnie niska – to na pewno bardzo, bardzo atrakcyjna. I niższa niż poprzednich wersji tego modelu!
27 lutego 2024
PF-1000DC - najprostszy sposób na lepszy dźwięk!
AudioMuzoFans rekomenduje nasz filtr zasilania z blokerem DC PF-1000DC.
Gdy zastanawiamy się, czy warto użyć w swoim systemie filtra sieciowego? odpowiedź powinna być jednoznaczna: tak warto. Filtr Tagi może nie spowodował turbo zmian w brzmieniu systemu, ale z pewnością poprawił dynamikę i dodał więcej „czarnego tła” oraz zniwelował lekkie brumienie.
A jak przy okazji, oprócz oczyszczania sieci, pozwoli nam zabezpieczyć urządzenia przy znacznie niższej cenie niż urządzenia o podobnym zastosowaniu, to z czystym sumieniem zarekomenduje jego stosowanie.
09 lutego 2024
Wyspecjalizowane kolumny surround nagrodzone przez HFC
Motiony MP10 zostały stworzone z myślą o obsłudze dodatkowych kanałów odpowiadających za odtwarzanie efektów dookolnych oraz różnego rodzaju zjawisk dźwiękowych.
MP10 grają z wigorem, chętnie angażując się w odtwarzanie wszelkich dźwięków, dzięki czemu czujemy się otoczeni dobrym brzmieniem ze wszystkich stron.
Krystalicznie czysto brzmią wysokie tony, które nie dominują nad średnicą. Z kolei tony średnie bardzo ładnie wkomponowują się w pojawiający się po bokach i z tyłu dźwięk.
Ta harmonia w ich brzmieniu sprawia, że niezależnie od tego, czy odtwarza się muzykę, czy też filmowe ścieżki dźwiękowe, każdy dźwięk jest reprodukowany w sposób precyzyjny i namacalny.
Nawet dla perfekcjonistów Motion MP10 mogą stać się idealnym rozwiązanie, chociażby ze względu na fakt, że wyposażono je w nowoczesne o świetnie brzmiące głośniki.
Ale jeszcze ważniejsze jest to, że można je włączyć w instalację kina domowego na różne sposoby - sprawdzą się zarówno jako kolumny boczne i tylne surround, jak i obsługujące kanały górne przednie lub sufitowe na potrzeby Dolby Atmos.
10 kwietnia 2024
Efektowne i żywe brzmienie nagrodzone przez HFC
,,Znam dobrze kolumny Paradigm z serii Motion, więc po tej również spodziewałem się brzmienia efektownego oraz dynamicznego i tak też było. W dodatku testowana kolumna pokazała się również z bardzo dobrej strony w kwestii odwzorowania dźwięku instrumentów podczas słuchania muzyki zrealizowanej w formacie wielokanałowym”
Za czytelny i wyraźny dźwięk, ale przede wszystkim brzmiący z dużą dozą naturalności i śmiałości z pewnością odpowiadają polipropylenowe membrany oraz właściwie strojenie głośników odtwarzających średnicę i bas.
Góra pasma odtwarzana jest śmiało, czysto i ekspresyjnie z imponującą dynamiką w skali mikro. To samo dotyczy energicznej średnicy, ale z taką różnicą, że pełni ona rolę pomostu łączącego górę pasma z basem i nie narzuca własnego charakteru, pozostając neutralną. A mimo to dialogi brzmią czytelnie, tak samo jak wszelkie efekty odtwarzane w muzyce czy filmach.
Dzięki wysokiej skuteczności oraz zdolności do przenoszenia dużego zakresu mocy, Paradigm Monitor SE 2000C należy uznać za kolumnę należącą do grona tych najbardziej przyjaznych amplitunerom kina domowego.
04 marca 2024
TA-900MULTI więcej elastyczności i mocy w instalacjach.
4-strefowy wzmacniacz stereo TA-900MULTI uzupełnia naszą linię wzmacniaczy serii MULTI. Oferuje elastyczne i niedrogie rozwiązanie do budowy instalacji audio w wielu pomieszczeniach.
- Wysoka moc wspierana przez toroidalny 700W transformator.
- Każda strefa z niezależną regulacją głośności i ustawień dźwięku.
- Każda strefa z niezależnym wyjściem PRE OUT dla subwoofera lub do podłączenia dodatkowych wzmacniaczy w przypadku większych instalacji.
- 3 wejścia, które można niezależnie przypisać do każdej strefy.
- Wejście mikrofonowe z miksowaniem i regulacją pogłosu.
22 lutego 2024
HTR-1500CD "REKOMENDOWANY"
"Stereo i Kolorowo" rekomenduje nasz system hybrydowy HTR-1500CD.
Taga Harmony HTR-1500CD to uniwersalny system "all-in-one" (m.in. wzmacniacz, odtwarzacz sieciowy i CD, radioodbiornik, DAC, phono-stage), do którego należy dobrać jedynie głośniki.
Jest estetycznie i solidnie wykonany, ma niezły design, do budowy użyto wysokiej jakości materiałów. Pod względem dźwięku reprezentuje nadspodziewanie wysoki poziom - gra energicznie, żywo i efektownie. Lecz jednocześnie kulturalnie i harmonijnie. Gatunkowo. Dużym atutem jest też przyjazna, racjonalna cena. Polecam HTR-1500CD wszelkim adeptom hifi lub melomanom chcącym mieć drugi system hifi, ale także tym osobom, którzy po prostu poszukują rzetelnego, uniwersalnego i nie kłopotliwego urządzenia hifi służącego do odtwarzania dźwięku z wielu formatów.
19 kwietnia 2024
Diamond B-60 v.3 - Przestrzeń, skoczność, szybkość
"wstereo.pl" testuje Diamond B-60 v.3 (04-2024)
Zacznijmy od przestrzeni, bo to numer popisowy tych kolumn i naprawdę robi wrażenie. Monitory brzmią swobodnie, scena rozciąga się świetnie we wszystkich kierunkach… Tutaj miejsca między dźwiękami jest bardzo dużo, powietrze oddziela je od siebie i daje wrażenie hektarów przestrzeni. To rzuca się w uszy od razu i nie pozostawia słuchacza obojętnym.
Wróćmy do sceny TAGA Harmony Diamond B-60 v.3. Jest szeroka i naprawdę głęboka, zaczyna się nieco za głośnikami, co tylko potęguje wrażenie głębi. Poszczególne dźwięki poustawiane są dość precyzyjnie i dokładnie, bardzo stabilnie…
Tu warto zaznaczyć, że kolumny świetnie pokazują różnice przestrzenne w nagraniach i formatach. Porównałem sobie na przykład płytę Patricii Barber “Nigthclub”. Z Tidala brzmiała bardziej płasko, z plików DSD muzyka nabrała powietrza, warstw i głębi. Ale na tym nie koniec. Prawdziwe cuda się działy na nagraniach zrealizowanych z różnymi trikami. Nie, nie będzie tu o bardzo przeciętnej muzycznie płycie pewnego byłego basisty i wokalisty bardzo słynnego zespołu. Ale polecam włączyć sobie np. album Alexis Cole “A Kiss In The Dark” nagrany techniką Binaural+ w nowojorskim Hirsch Center. To robi kolosalne wrażenie, jakbyśmy naprawę siedzieli w sali prób lub na koncercie. Echa, pogłosy, szum, obraz sali… Myślę, że spora w tym zasługa odsłuchiwanych kolumn…
Wspomniałem o tonalności, więc się jej przyjrzyjmy. Także ona jest ustawiona bardzo neutralnie, płasko, bez podkreślania czegokolwiek… wszystko jest z tego powodu też bardzo spójne i koherentne. Wszystko pasuje do siebie i dobrze się ze sobą łączy…
Góra jest srebrnej barwy, bardzo rozdzielcza i dokładna. Składa się na to przede wszystkim dość wyraziście zaznaczony atak na dźwięk i nieprzesadnie rozciągnięte wybrzmienie. Słyszymy oczywiście wygaszanie i znikanie nuty, ale priorytetem jest jej początek. Ta kontrola nad dźwiękiem ma pewno pomaga w świetnym rozseparowaniu poszczególnych dźwięków, bardzo konkretnym oddzieleniu ich od siebie.
Tony średnie mają dość podobny charakter do góry, co sprzyja spójności i jednorodności brzmienia tych monitorów. Mamy więc precyzję i dokładność, bardzo wyraźną separację i ostre, mocne krawędzi poszczególnych dźwięków. Nie znajdziemy tam zaokrągleń, zmiękczeń ani zamazania konturów. A więc to brzmienie dla tych, którzy lubią analityczność, poszukiwanie drobiazgów muzycznych. Mniej jest w tym graniu wylewności, ciepła, emfazy, długich dźwiękowych ogonów…
Bas w nowych TAGACH jest zwinny, szybki, zawadiacki można by rzec. W niskich dźwiękach bardziej chodzi o ich rytmiczność, atak, kontur niż o maksymalne wypełnienie ich tkanką. Dlatego kolumny uwijają się w rytm basowych popisów, niczego nie spowalniając, dając za to muzyce dużo werwy i takiej radosnej rześkości.
Podsumowanie
W tej grupie głośników nie mają powodu do wstydu. I na koniec najważniejsze: cena. Moim zdaniem cena jest – jeśli nie sensacyjnie niska – to na pewno bardzo, bardzo atrakcyjna. I niższa niż poprzednich wersji tego modelu!
10 kwietnia 2024
Efektowne i żywe brzmienie nagrodzone przez HFC
,,Znam dobrze kolumny Paradigm z serii Motion, więc po tej również spodziewałem się brzmienia efektownego oraz dynamicznego i tak też było. W dodatku testowana kolumna pokazała się również z bardzo dobrej strony w kwestii odwzorowania dźwięku instrumentów podczas słuchania muzyki zrealizowanej w formacie wielokanałowym”
Za czytelny i wyraźny dźwięk, ale przede wszystkim brzmiący z dużą dozą naturalności i śmiałości z pewnością odpowiadają polipropylenowe membrany oraz właściwie strojenie głośników odtwarzających średnicę i bas.
Góra pasma odtwarzana jest śmiało, czysto i ekspresyjnie z imponującą dynamiką w skali mikro. To samo dotyczy energicznej średnicy, ale z taką różnicą, że pełni ona rolę pomostu łączącego górę pasma z basem i nie narzuca własnego charakteru, pozostając neutralną. A mimo to dialogi brzmią czytelnie, tak samo jak wszelkie efekty odtwarzane w muzyce czy filmach.
Dzięki wysokiej skuteczności oraz zdolności do przenoszenia dużego zakresu mocy, Paradigm Monitor SE 2000C należy uznać za kolumnę należącą do grona tych najbardziej przyjaznych amplitunerom kina domowego.
04 marca 2024
TA-900MULTI więcej elastyczności i mocy w instalacjach.
4-strefowy wzmacniacz stereo TA-900MULTI uzupełnia naszą linię wzmacniaczy serii MULTI. Oferuje elastyczne i niedrogie rozwiązanie do budowy instalacji audio w wielu pomieszczeniach.
- Wysoka moc wspierana przez toroidalny 700W transformator.
- Każda strefa z niezależną regulacją głośności i ustawień dźwięku.
- Każda strefa z niezależnym wyjściem PRE OUT dla subwoofera lub do podłączenia dodatkowych wzmacniaczy w przypadku większych instalacji.
- 3 wejścia, które można niezależnie przypisać do każdej strefy.
- Wejście mikrofonowe z miksowaniem i regulacją pogłosu.
27 lutego 2024
PF-1000DC - najprostszy sposób na lepszy dźwięk!
AudioMuzoFans rekomenduje nasz filtr zasilania z blokerem DC PF-1000DC.
Gdy zastanawiamy się, czy warto użyć w swoim systemie filtra sieciowego? odpowiedź powinna być jednoznaczna: tak warto. Filtr Tagi może nie spowodował turbo zmian w brzmieniu systemu, ale z pewnością poprawił dynamikę i dodał więcej „czarnego tła” oraz zniwelował lekkie brumienie.
A jak przy okazji, oprócz oczyszczania sieci, pozwoli nam zabezpieczyć urządzenia przy znacznie niższej cenie niż urządzenia o podobnym zastosowaniu, to z czystym sumieniem zarekomenduje jego stosowanie.
22 lutego 2024
HTR-1500CD "REKOMENDOWANY"
"Stereo i Kolorowo" rekomenduje nasz system hybrydowy HTR-1500CD.
Taga Harmony HTR-1500CD to uniwersalny system "all-in-one" (m.in. wzmacniacz, odtwarzacz sieciowy i CD, radioodbiornik, DAC, phono-stage), do którego należy dobrać jedynie głośniki.
Jest estetycznie i solidnie wykonany, ma niezły design, do budowy użyto wysokiej jakości materiałów. Pod względem dźwięku reprezentuje nadspodziewanie wysoki poziom - gra energicznie, żywo i efektownie. Lecz jednocześnie kulturalnie i harmonijnie. Gatunkowo. Dużym atutem jest też przyjazna, racjonalna cena. Polecam HTR-1500CD wszelkim adeptom hifi lub melomanom chcącym mieć drugi system hifi, ale także tym osobom, którzy po prostu poszukują rzetelnego, uniwersalnego i nie kłopotliwego urządzenia hifi służącego do odtwarzania dźwięku z wielu formatów.
09 lutego 2024
Wyspecjalizowane kolumny surround nagrodzone przez HFC
Motiony MP10 zostały stworzone z myślą o obsłudze dodatkowych kanałów odpowiadających za odtwarzanie efektów dookolnych oraz różnego rodzaju zjawisk dźwiękowych.
MP10 grają z wigorem, chętnie angażując się w odtwarzanie wszelkich dźwięków, dzięki czemu czujemy się otoczeni dobrym brzmieniem ze wszystkich stron.
Krystalicznie czysto brzmią wysokie tony, które nie dominują nad średnicą. Z kolei tony średnie bardzo ładnie wkomponowują się w pojawiający się po bokach i z tyłu dźwięk.
Ta harmonia w ich brzmieniu sprawia, że niezależnie od tego, czy odtwarza się muzykę, czy też filmowe ścieżki dźwiękowe, każdy dźwięk jest reprodukowany w sposób precyzyjny i namacalny.
Nawet dla perfekcjonistów Motion MP10 mogą stać się idealnym rozwiązanie, chociażby ze względu na fakt, że wyposażono je w nowoczesne o świetnie brzmiące głośniki.
Ale jeszcze ważniejsze jest to, że można je włączyć w instalację kina domowego na różne sposoby - sprawdzą się zarówno jako kolumny boczne i tylne surround, jak i obsługujące kanały górne przednie lub sufitowe na potrzeby Dolby Atmos.