10 lutego 2025
TSW-210 sprawdzi się zarówno w stereo, jak i w kinie domowym
"hifi class" wyróżnia nasz subwoofer TSW-210 jako "Najlepszy Zakup" (02/2025).
Mimo niewysokiej ceny TSW-210 charakterem brzmienia nawiązuje do najlepszych cech klasycznych subwooferów bazujących na wzmacniaczach klasy AB i układzie typu bas-refleks.
Subwoofer TAGA Harmony TSW-210 jest niedrogi, a mimo to potrafi pozytywnie zaskoczyć jakością dźwięku. Jego bas sięga wystarczająco nisko, żeby słuchanie go w systemie wielokanałowym sprawiało dużo frajdy. Również w konfiguracji stereo TSW-210 pokazał, że nie można lekceważyć jego potencjału tylko dlatego, że jest stosunkowo tani. Bas przykuwa uwagę nie tylko swoim zasięgiem, ale i siłą…
W konfiguracji wielokanałowej sub TAGA Harmony potrafi zaskoczyć zarówno masą niskich tonów, jak i dynamiką. W filmach akcji, takich jak np. „Spectre” czy „Mission:mpossible – Rogue Nation”, zręcznie i energicznie przekazywał narastające nagle, a potem szybko wygasające dźwięki, zwłaszcza te o „dużej sile rażenia”. Efektownie włączając się w odtwarzanie basowych pomruków, szybko reagował na wszelkie zmiany dynamiki w skali makro, aczkolwiek robił to z pewną manierą.
Okazało się, że bas w ataku jest zdecydowany, ale wybrzmienia w końcowej fazie są delikatnie zmiękczane i przyjemnie zagęszczane. Jeśli jednak to nam nie do końca odpowiada, możemy tak wyregulować subwoofer, aby bas był trzymany w ryzach. Oczywiście w przypadku TSW-210 słychać, zwłaszcza po „miękkich” wybrzmieniach, że mamy do czynienia z klasyczną konstrukcją wentylowaną bas-refleksem, jednak dźwięk nie wymyka się spod kontroli. Bas jest rozłożysty, a zarazem wystarczająco zróżnicowany, a więc taki, jakiego należy się spodziewać po dobrze zaprojektowanej konstrukcji tego typu.
W połączeniu z amplitunerem Onkyo TX-8470 za pośrednictwem wejść wysokopoziomowych TSW-210 pokazał, że równie dobrze radzi sobie z odtwarzaniem basu w konfiguracji dwukanałowej, wspomagając niskie rejestry kolumn Chario Premium 1000 obsługujących kanały lewy oraz prawy. Przykładowo w „The Endless River” Pink Floyd bas niewielkich monitorów Chario został precyzyjnie uzupełniony w najniższe partie. TSW-210 popisał się również świetną rytmiką oraz przekonującą barwą, z czym problemy miewa wiele nawet wyraźnie droższych konstrukcji pracujących w klasie D. Bas był plastyczny, oleisty, a zarazem trzymany w ryzach na tyle mocno, że nie wymykał się spod kontroli, nie buczał i nie wzbudzał się nadmiernie w nieodpowiednich chwilach.
Zobacz więcej