15 kwietnia 2019
Włoski test Platinum F-100 v.3
ODSŁUCH
Prezentują się jako kolumny o niesamowitym stosunku jakości do ceny
…Wynik wydaje się być zdecydowanie dobry ponieważ kolumny TAGA nie tylko bardzo dobrze odtwarzają pełnię i treść muzyki oraz utworu, ale robią to z dbałością o barwę i doskonałą dynamikę, wydają się wywyższać na wielkich muzycznych szczytach, ale okazuje się również, że zwracają uwagę na reprodukcję niewielkich zmian w ciśnieniu akustycznym.
Ludzkie głosy także wydają się być realistyczne, zarówno te solistów, od sopranu po bas jak i chórów; wszystkie mają masę, ciało, jasność i oddech.
Przede wszystkim nie mieszają się ze sobą, ale pozostają zrozumiałe i starannie umieszczone na wirtualnej scenie.
Poza hojnymi niskimi częstotliwościami, średni zakres jest również punktujący, czasem nieco przewymiarowany, ale zawsze gładki i wyrazisty, wysoki i przewiewny i nigdy nie staje się natrętny…
Potwierdziliśmy to słuchając kompozycji Bacha wykonanej przez Herberta Tazechi na organach Katedry Świętej Trójcy w Dreźnie. Dźwięk jest wyraźnie sugestywny z czystym basem oraz szerokim i bogatym echem w środku górnej dyfuzji jak to zwykle ma miejsce w akustyce kościelnej… Często zapominamy, że mamy przed sobą kolumny za 1480 euro za parę, ponieważ ich dźwięk nie odzwierciedla żadnych wad, które zwykle przypisuje się konstrukcjom nakierunkowanym na efektywność kosztową : takich jak słaba spójność, wysoka kompresja, powolność, ekspansywność i zbytnie podkolorowywanie, napompowanie i różne zniekształcenia. Taga F-100 nie ogranicza się nawet do skrajności pasma audio ani dynamiki...
Jest to przyjemne i relaksujące słuchanie, z pełną i obfitą reprodukcją muzyczną, którą można rozkoszować się zarówno przy niskiej jak i wysokiej głośności, ponieważ te kolumny nie tracą swojej klarowności nawet przy bardzo niskich poziomach głośności i nigdy nie są denerwujące przy wysokich. Ważną rzeczą jest to, że pozwalają usłyszeć nawet najmniejsze różnice dźwiękowe w wzmacniaczu, który je napędza. Dla nas to olbrzymi dowód ich jakości wykonania!!!
KONKLUZJA
Na koniec testu z łatwością możemy wyciągnąć wnioski, ponieważ kolumny Taga Platinum F-100 v.3 prezentują się jako sprzęt o niesamowitym stosunku jakości do ceny: są piękne, dobrze zbudowane a na dodatek także dobrze brzmią. Są łatwe do napędzenie dzięki swojej efektywności, co pozwala wykorzystywać je do nagłośnień całkiem dużych pomieszczeń. Czują się dobrze z różnymi gatunkami muzycznymi dzięki poszerzonemu niskiemu zakresowi i lepszej niż dobra spójności. Są także pełne w średnicy i odpowiednio kompletne i zwiewne w górnym zakresie.
W skrócie oferują kompletny dźwięk i charakteryzują się świetną dynamiką i poprawną barwą…
Są produktem dla audiofilów, którzy kochają muzykę i zwykli słuchać jej przez długi czas. Potrafią być spektakularne a także czują się dobrze z przyjemnym podkładem. A wszystko to za cenę mini-kolumn.
Jeżeli chcesz zmienić kolumny w swoim systemie a ściana ze sprzętem nie jest w pełni zapchana, nie zmarnuj okazji, aby posłuchać tych kolumn TAGA.
10 kwietnia 2019
Po prostu WOW
Te kolumny dały mi możliwość zapomnienia, że rzeczywiście tam były, a posiadanie tak dużego pionowego pola dźwiękowego z panelem elektrostatycznym stworzyło dużą pionową scenę dźwiękową, tak jak w sali koncertowej.
Ten pierwszy czynnik „wow” był tam przez większość mojej recenzji. Przesłuchanie kolumny, która wydawała się współpracować ze wszystkimi rodzajami muzyki, było tak dobre. Kolumna zachowała neutralność i muzykalność z doskonałą sceną dźwiękową tak, że bas ukrył nieco wielkości od induktorów elektrostatycznych. ElectroMotion ESL X był szczególnie dobry w wokalach, dzięki czemu był lepszy niż wiele innych kolumn, których słuchałem, niezależnie od ceny.
Kolumny elektrostatyczne są ogromne, to jest fakt. Ale równie ogromne jest wrażenie słuchowe jakie sprawiają. W ofercie Matin Logan znajduje się szeroki wybór takich kolumn: od Neolitha, prawdziwej legendy, poprzez nieco mniejsze modele - dla każdego coś odpowiedniego!
05 kwietnia 2019
Nowa nagroda dla subwooferów
O tej serii pisaliśmy już wiele i niejedną recenzją oraz testem mieliśmy okazję się dzielić. Pozwólcie więc, że pałeczkę przejmą ci, którzy w ostatnim czasie mieli okazję testować te subwoofery.
Wydajność subwoofera Defiance X12 przeciwstawia się jego cenie detalicznej. Prawie idealny stosunek wydajności do wartości, zwłaszcza przy oglądaniu filmów jak i słuchania muzyki sprawia, że ten subwoofer jest natychmiastowym zdobywcą nagród Everything Audio Network Stellar Sound Award i automatycznym nominowanym do subwoofera roku 2019. Tak, jest tak dobrze.
01 kwietnia 2019
Nieskrywany entuzjazm
Mark Henninger określił kolumny tak:
Kiedy przestrzeń jest na wagę złota, ale nie chcesz efektu wycinania części zakresu, i jeśli doceniasz wierne odwzorowanie dźwięku, system złożony z MartinLogan Motion 4i, 8i i Dynamo 800X to rozwiązanie, które polecam Ci z nieskrywanym entuzjazmem.
Ta konfiguracja jest tak dobra, że została nagrodzona rekomendacją forum AVS!
27 marca 2019
Kolumna absolutna
W ostatnich latach byłem coraz bardziej pod wrażeniem faktu, że dzisiejsze kolumny poprawiły się do tego stopnia, że przeciętny pokój odsłuchowy w prawdziwym świecie stanowi większy problem niż wady przetwornika. Naprawdę wymagające eksperymenty z rozmieszczeniem kolumn, zabiegami w pomieszczeniu i korzystaniem z oddzielnych subwooferów mogą obejść ten problem, ale często kosztem tego, że system audio dominuje w wystroju, sprawiając, że dedykowany pokój odsłuchowy jest koniecznością i nadal żyje ze znacznymi problemami w średnich i niskich częstotliwościach.
Przetestowałem Personę 9H. Rezultaty naprawdę się opłacają jeśli chodzi o doskonałą jakość dźwięku. Jest zbyt kuszące, aby skupić się tylko na jej wyjątkowych funkcjach. Byłoby to wyraźnie niesprawiedliwe dla tej kolumny. Paradigm 9H pokazuje, że System Korekcji Akustyki Pomieszczenia może naprawdę działać i zapewnić naprawdę dokładny głęboki bas.
Jedna z najlepszych kolumn w ogóle. Wysoce rekomendowana.
Tu nie ma nic do dodania. Oto Persona 9H.
12 kwietnia 2019
Fenomenalnie gra!
Całe brzmienie jest precyzyjne i harmonijne, precyzyjnie i punktualnie ułożone w przestrzeni. Podobnie jaj poprzednik, wzmacniacz ma zaawansowaną umiejętność podkreślania konturów dźwięków, dopełniania ich wnętrza i dociążania tonalnego. Skutkuje to przekazem mocnym i energetycznym, lecz równolegle bezpośrednim i namacalnym. Podążającym w stronę elegancji i kultury. Kapitalnej gładkości i miłego uszom wyrafinowania.
Trzy lata temu wzmacniacz wypadł w teście bardzo dobrze. Nowa wersja modelu THDA-500T została oceniona jeszcze lepiej. Testowany z różnymi słuchawkami THDA-500T v.2 pokazał, że jest świetnym partnerem do najróżniejszych modeli słuchawek i oferuje dźwięk wysokiej jakości. Tak trzymać, TAGA!
08 kwietnia 2019
Nagrodzony kolejny Defiance!
Z Paradigm Defiance X15 skończyły się czasy, kiedy można powiedzieć, że firmy posiadają w swojej ofercie „subwoofer o wysokim stosunku ceny do wydajności”. Ten sub jest niezmiernie duży, potężny i zdolny. Co najważniejsze, oferuje wyrafinowany wbudowany System Korekcji Akustyki Pomieszczenia, więc jest gotowy do "dudnienia" - nawet w minimalistycznych konfiguracjach 2.1-kanałowych, ale także w pełnoprawnych zestawach kina domowego.
Nagrody jak grzyby: wychodzą jak po deszczu i chodzą parami. Dla nas to świetna wiadomość.
03 kwietnia 2019
Tandem idealny
Wzmacniacz zintegrowany STR firmy Anthem przynosi korzyści płynące z doskonałego przetwarzania ARC na komponent tylko stereofoniczny i współpracy z Systemem Korekcji Akustyki Pomieszczenia. Potężne, bogate w funkcje urządzenie ze wzmacniaczem 200W na kanał, DAC kompatybilny z DSD to tylko początek tego, co proponuje nam to urządzenie.
Wiele powiedziano już o serii STR. Ale zawsze można powiedzieć jeszcze więcej! Zachęcamy do lektury, jak zwykle :)
29 marca 2019
Unboxing na YouTube
Jest to świetny system głośników 5.1 dla kogoś, kto właśnie zaczyna przygodę z systemami kina domowego.
Czasem każdy woli obejrzeć recenzję, zamiast jej czytać. Wiemy to z doświadczenia. Dlatego dzielimy się recenzją opublikowaną przez vlogera Techno Dad. Dowiecie się nie tylko jak wyglądają i brzmią te kolumny, ale także jakie posiadają złącza oraz co można z nich wyciągnąć. Nie zabrakło też omówienia najważniejszych funkcji. Zdecydowanie łapka w górę.
Test obejmował subwoofer z serii Dynamo oraz kolumny kompaktowe Motion.
25 marca 2019
Przełamuje stereotypy
...i przeszedł do realizacji tego planu razem z Dynamo 800X.
Samo ustawienie filtra dolnoprzepustowego, nie znając specyfikacji kolumny może być naprawdę ciężkie. Całe szczęście mamy tutaj dwa rozwiązania. Możemy ustawić nasz Dynamo przy użyciu systemu ARC (Acoustic Room Correction) – system wprowadzony przez firmę Anthem.
Samo wygrzewanie jest tutaj kluczowe, tak samo jak kluczowe w przypadku strojenia okazała się sama aplikacja. Bez niej zapewne do dziś siedziałbym i szukał optymalnych ustawień zwrotnicy, głośności czy też ustawienia fazy. Aplikacja sama w sobie na tyle ułatwiła mi manewrowanie, że nie ruszając czterech liter z kanapy mogłem modelować brzmienie wedle własnych upodobań. Dla mnie, osoby, która ma niewielkie doświadczenie zajęło to około tygodnia.
Stworzenie systemu, nawet "tylko" 2.1 wymaga nieco pracy. Ale jeśli zależy nam na dobrym brzmieniu to warto poświęcić kilka chwil, przetestować różne ustawienia i możliwości.
15 kwietnia 2019
Włoski test Platinum F-100 v.3
ODSŁUCH
Prezentują się jako kolumny o niesamowitym stosunku jakości do ceny
…Wynik wydaje się być zdecydowanie dobry ponieważ kolumny TAGA nie tylko bardzo dobrze odtwarzają pełnię i treść muzyki oraz utworu, ale robią to z dbałością o barwę i doskonałą dynamikę, wydają się wywyższać na wielkich muzycznych szczytach, ale okazuje się również, że zwracają uwagę na reprodukcję niewielkich zmian w ciśnieniu akustycznym.
Ludzkie głosy także wydają się być realistyczne, zarówno te solistów, od sopranu po bas jak i chórów; wszystkie mają masę, ciało, jasność i oddech.
Przede wszystkim nie mieszają się ze sobą, ale pozostają zrozumiałe i starannie umieszczone na wirtualnej scenie.
Poza hojnymi niskimi częstotliwościami, średni zakres jest również punktujący, czasem nieco przewymiarowany, ale zawsze gładki i wyrazisty, wysoki i przewiewny i nigdy nie staje się natrętny…
Potwierdziliśmy to słuchając kompozycji Bacha wykonanej przez Herberta Tazechi na organach Katedry Świętej Trójcy w Dreźnie. Dźwięk jest wyraźnie sugestywny z czystym basem oraz szerokim i bogatym echem w środku górnej dyfuzji jak to zwykle ma miejsce w akustyce kościelnej… Często zapominamy, że mamy przed sobą kolumny za 1480 euro za parę, ponieważ ich dźwięk nie odzwierciedla żadnych wad, które zwykle przypisuje się konstrukcjom nakierunkowanym na efektywność kosztową : takich jak słaba spójność, wysoka kompresja, powolność, ekspansywność i zbytnie podkolorowywanie, napompowanie i różne zniekształcenia. Taga F-100 nie ogranicza się nawet do skrajności pasma audio ani dynamiki...
Jest to przyjemne i relaksujące słuchanie, z pełną i obfitą reprodukcją muzyczną, którą można rozkoszować się zarówno przy niskiej jak i wysokiej głośności, ponieważ te kolumny nie tracą swojej klarowności nawet przy bardzo niskich poziomach głośności i nigdy nie są denerwujące przy wysokich. Ważną rzeczą jest to, że pozwalają usłyszeć nawet najmniejsze różnice dźwiękowe w wzmacniaczu, który je napędza. Dla nas to olbrzymi dowód ich jakości wykonania!!!
KONKLUZJA
Na koniec testu z łatwością możemy wyciągnąć wnioski, ponieważ kolumny Taga Platinum F-100 v.3 prezentują się jako sprzęt o niesamowitym stosunku jakości do ceny: są piękne, dobrze zbudowane a na dodatek także dobrze brzmią. Są łatwe do napędzenie dzięki swojej efektywności, co pozwala wykorzystywać je do nagłośnień całkiem dużych pomieszczeń. Czują się dobrze z różnymi gatunkami muzycznymi dzięki poszerzonemu niskiemu zakresowi i lepszej niż dobra spójności. Są także pełne w średnicy i odpowiednio kompletne i zwiewne w górnym zakresie.
W skrócie oferują kompletny dźwięk i charakteryzują się świetną dynamiką i poprawną barwą…
Są produktem dla audiofilów, którzy kochają muzykę i zwykli słuchać jej przez długi czas. Potrafią być spektakularne a także czują się dobrze z przyjemnym podkładem. A wszystko to za cenę mini-kolumn.
Jeżeli chcesz zmienić kolumny w swoim systemie a ściana ze sprzętem nie jest w pełni zapchana, nie zmarnuj okazji, aby posłuchać tych kolumn TAGA.
12 kwietnia 2019
Fenomenalnie gra!
Całe brzmienie jest precyzyjne i harmonijne, precyzyjnie i punktualnie ułożone w przestrzeni. Podobnie jaj poprzednik, wzmacniacz ma zaawansowaną umiejętność podkreślania konturów dźwięków, dopełniania ich wnętrza i dociążania tonalnego. Skutkuje to przekazem mocnym i energetycznym, lecz równolegle bezpośrednim i namacalnym. Podążającym w stronę elegancji i kultury. Kapitalnej gładkości i miłego uszom wyrafinowania.
Trzy lata temu wzmacniacz wypadł w teście bardzo dobrze. Nowa wersja modelu THDA-500T została oceniona jeszcze lepiej. Testowany z różnymi słuchawkami THDA-500T v.2 pokazał, że jest świetnym partnerem do najróżniejszych modeli słuchawek i oferuje dźwięk wysokiej jakości. Tak trzymać, TAGA!
10 kwietnia 2019
Po prostu WOW
Te kolumny dały mi możliwość zapomnienia, że rzeczywiście tam były, a posiadanie tak dużego pionowego pola dźwiękowego z panelem elektrostatycznym stworzyło dużą pionową scenę dźwiękową, tak jak w sali koncertowej.
Ten pierwszy czynnik „wow” był tam przez większość mojej recenzji. Przesłuchanie kolumny, która wydawała się współpracować ze wszystkimi rodzajami muzyki, było tak dobre. Kolumna zachowała neutralność i muzykalność z doskonałą sceną dźwiękową tak, że bas ukrył nieco wielkości od induktorów elektrostatycznych. ElectroMotion ESL X był szczególnie dobry w wokalach, dzięki czemu był lepszy niż wiele innych kolumn, których słuchałem, niezależnie od ceny.
Kolumny elektrostatyczne są ogromne, to jest fakt. Ale równie ogromne jest wrażenie słuchowe jakie sprawiają. W ofercie Matin Logan znajduje się szeroki wybór takich kolumn: od Neolitha, prawdziwej legendy, poprzez nieco mniejsze modele - dla każdego coś odpowiedniego!
08 kwietnia 2019
Nagrodzony kolejny Defiance!
Z Paradigm Defiance X15 skończyły się czasy, kiedy można powiedzieć, że firmy posiadają w swojej ofercie „subwoofer o wysokim stosunku ceny do wydajności”. Ten sub jest niezmiernie duży, potężny i zdolny. Co najważniejsze, oferuje wyrafinowany wbudowany System Korekcji Akustyki Pomieszczenia, więc jest gotowy do "dudnienia" - nawet w minimalistycznych konfiguracjach 2.1-kanałowych, ale także w pełnoprawnych zestawach kina domowego.
Nagrody jak grzyby: wychodzą jak po deszczu i chodzą parami. Dla nas to świetna wiadomość.
05 kwietnia 2019
Nowa nagroda dla subwooferów
O tej serii pisaliśmy już wiele i niejedną recenzją oraz testem mieliśmy okazję się dzielić. Pozwólcie więc, że pałeczkę przejmą ci, którzy w ostatnim czasie mieli okazję testować te subwoofery.
Wydajność subwoofera Defiance X12 przeciwstawia się jego cenie detalicznej. Prawie idealny stosunek wydajności do wartości, zwłaszcza przy oglądaniu filmów jak i słuchania muzyki sprawia, że ten subwoofer jest natychmiastowym zdobywcą nagród Everything Audio Network Stellar Sound Award i automatycznym nominowanym do subwoofera roku 2019. Tak, jest tak dobrze.
03 kwietnia 2019
Tandem idealny
Wzmacniacz zintegrowany STR firmy Anthem przynosi korzyści płynące z doskonałego przetwarzania ARC na komponent tylko stereofoniczny i współpracy z Systemem Korekcji Akustyki Pomieszczenia. Potężne, bogate w funkcje urządzenie ze wzmacniaczem 200W na kanał, DAC kompatybilny z DSD to tylko początek tego, co proponuje nam to urządzenie.
Wiele powiedziano już o serii STR. Ale zawsze można powiedzieć jeszcze więcej! Zachęcamy do lektury, jak zwykle :)
01 kwietnia 2019
Nieskrywany entuzjazm
Mark Henninger określił kolumny tak:
Kiedy przestrzeń jest na wagę złota, ale nie chcesz efektu wycinania części zakresu, i jeśli doceniasz wierne odwzorowanie dźwięku, system złożony z MartinLogan Motion 4i, 8i i Dynamo 800X to rozwiązanie, które polecam Ci z nieskrywanym entuzjazmem.
Ta konfiguracja jest tak dobra, że została nagrodzona rekomendacją forum AVS!
29 marca 2019
Unboxing na YouTube
Jest to świetny system głośników 5.1 dla kogoś, kto właśnie zaczyna przygodę z systemami kina domowego.
Czasem każdy woli obejrzeć recenzję, zamiast jej czytać. Wiemy to z doświadczenia. Dlatego dzielimy się recenzją opublikowaną przez vlogera Techno Dad. Dowiecie się nie tylko jak wyglądają i brzmią te kolumny, ale także jakie posiadają złącza oraz co można z nich wyciągnąć. Nie zabrakło też omówienia najważniejszych funkcji. Zdecydowanie łapka w górę.
Test obejmował subwoofer z serii Dynamo oraz kolumny kompaktowe Motion.
27 marca 2019
Kolumna absolutna
W ostatnich latach byłem coraz bardziej pod wrażeniem faktu, że dzisiejsze kolumny poprawiły się do tego stopnia, że przeciętny pokój odsłuchowy w prawdziwym świecie stanowi większy problem niż wady przetwornika. Naprawdę wymagające eksperymenty z rozmieszczeniem kolumn, zabiegami w pomieszczeniu i korzystaniem z oddzielnych subwooferów mogą obejść ten problem, ale często kosztem tego, że system audio dominuje w wystroju, sprawiając, że dedykowany pokój odsłuchowy jest koniecznością i nadal żyje ze znacznymi problemami w średnich i niskich częstotliwościach.
Przetestowałem Personę 9H. Rezultaty naprawdę się opłacają jeśli chodzi o doskonałą jakość dźwięku. Jest zbyt kuszące, aby skupić się tylko na jej wyjątkowych funkcjach. Byłoby to wyraźnie niesprawiedliwe dla tej kolumny. Paradigm 9H pokazuje, że System Korekcji Akustyki Pomieszczenia może naprawdę działać i zapewnić naprawdę dokładny głęboki bas.
Jedna z najlepszych kolumn w ogóle. Wysoce rekomendowana.
Tu nie ma nic do dodania. Oto Persona 9H.
25 marca 2019
Przełamuje stereotypy
...i przeszedł do realizacji tego planu razem z Dynamo 800X.
Samo ustawienie filtra dolnoprzepustowego, nie znając specyfikacji kolumny może być naprawdę ciężkie. Całe szczęście mamy tutaj dwa rozwiązania. Możemy ustawić nasz Dynamo przy użyciu systemu ARC (Acoustic Room Correction) – system wprowadzony przez firmę Anthem.
Samo wygrzewanie jest tutaj kluczowe, tak samo jak kluczowe w przypadku strojenia okazała się sama aplikacja. Bez niej zapewne do dziś siedziałbym i szukał optymalnych ustawień zwrotnicy, głośności czy też ustawienia fazy. Aplikacja sama w sobie na tyle ułatwiła mi manewrowanie, że nie ruszając czterech liter z kanapy mogłem modelować brzmienie wedle własnych upodobań. Dla mnie, osoby, która ma niewielkie doświadczenie zajęło to około tygodnia.
Stworzenie systemu, nawet "tylko" 2.1 wymaga nieco pracy. Ale jeśli zależy nam na dobrym brzmieniu to warto poświęcić kilka chwil, przetestować różne ustawienia i możliwości.